طلای جهانی به ۱۲۰۲ دلار رسید

در حالی که افزایش قیمت نفت موجب حمایت از بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز 3 دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر 1202 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در حالی که افزایش قیمت نفت موجب حمایت از بازار طلا نیز شده است، قیمت فلز زرد امروز به بالای 1200 دلار رسید، اما تقویت ارزش دلار و خوش بینی در مورد اقتصاد آمریکا بر میزان تقاضا برای طلا تاثیر منفی داشت.
دیگر عامل حمایت از قیمت طلا، افزایش 2.4 تنی حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا بود.
به رغم اولین افزایش دارایی این صندوق در دو هفته اخیر، دارایی های اس پی دی آر گلد تراست همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال گذشته قرار دارد که نشان دهنده حس کاهشی حاکم بر بازار است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش یک درصدی در جلسه گذشته، امروز 3 دلار افزایش یافت و به 1202 دلار رسید.
گئورگت بوله، تحلیلگر موسسه ای بی ان آمرو در یادداشتی نوشت: «قیمت فلزات گرانبها از ماه جولای رو به کاهش گذاشته است. در ابتدا ارزش دلار افزایش یافت. به علاوه، انتظارات تورمی نیز به دلیل کاهش قیمت نفت به شدت پایین آمده است.»
به دلیل پیش بینی افت فشار تورمی به دلیل ارزان شدن نفت، قیمت طلا در جلسات اخیر، همگام با قیمت نفت پایین آمده است.
قیمت نفت روز چهارشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت، اما قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا از ماه ژوئن تاکنون بیش از 30 درصد کاهش یافته و در اوایل هفته جاری به دلیل نگرانی از فزونی عرضه، به پایین ترین رقم در 5 سال اخیر رسیده است.
به رغم برخی افزایش ها در نیمه اول سال که ناشی از تنش های ژئوپلتیک بود، قیمت فلز زرد در ماه های اخیر به دلیل آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و پیش بینی افزایش نرخ بهره، کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  58  =