برنامه جدید گوگل برای افزایش امنیت مدیران آی‌تی

غول اینترنتی جهان طی هفته جاری دو قابلیت جدید برای کاربران سرویس Google Apps عرضه کرد تا به آنها برای مانیتور کردن بهتر حساب کاربری و جلوگیری از هرگونه فعالیت مشکوک کمک کند. به گزارش وبسایت Informationweel این به‌روزرسانی‌ها که در بخش Devices و Activity انجام شده است برای کاربران سازمانی که از خدمات Google at Work بهره می‌برند این امکان را فراهم می‌کند تا با شفافیت هرچه بیشتر مدیریت بخش تنظیمات در حساب کاربری خود را در اختیار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، غول اینترنتی جهان طی هفته جاری دو قابلیت جدید برای کاربران سرویس Google Apps عرضه کرد تا به آنها برای مانیتور کردن بهتر حساب کاربری و جلوگیری از هرگونه فعالیت مشکوک کمک کند. به گزارش وبسایت Informationweel این به‌روزرسانی‌ها که در بخش Devices و Activity انجام شده است برای کاربران سازمانی که از خدمات Google at Work بهره می‌برند این امکان را فراهم می‌کند تا با شفافیت هرچه بیشتر مدیریت بخش تنظیمات در حساب کاربری خود را در اختیار بگیرند.

«اران فیگنباوم» مدیر امنیت مرکز Google at Work در این خصوص توضیح داد: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که شما به‌عنوان مسوول بخش IT سازمان، زمان زیادی را برای مدیریت دستگاه‌ها، ابزارها و تنظیمات امنیتی سرویس‌های مختلف صرف می‌کنید و این عملیات را باید به‌ازای هر یک از کارمندان سازمان انجام دهید.» او در ادامه مطلب وبلاگی خود گفت: «ما با افزایش آگاهی کاربران در مورد تنظیمات امنیتی و این قبیل فعالیت‌ها روی دستگاه الکترونیکی این امکان را برای شما فراهم می‌کنیم تا آسان‌تر بتوانید مدیریت سیستم‌های سازمانی را در اختیار بگیرید.» داشبورد جدید  Devices و Activity گوگل که تمامی کاربران Google Apps می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، دستگاه‌هایی که مبتنی بر حساب کاربری شما طی 28 روز گذشته فعال شده‌اند را نشان می‌دهد و همچنین هر دستگاهی که هم‌اکنون با حساب کاربری شما فعال شود نیز به‌صورت آنی مشخص خواهد شد. این دستگاه‌ها می‌توانند شامل لپ‌تاپ،‌ دستگاه‌های موبایلی، تبلت‌ها و … شوند.

شما می‌توانید با کلیک کردن روی هر یک از دستگاه‌ها از آخرین فعالیت‌های انجام شده در حساب کاربری خود مطلع شوید به‌عنوان مثال آخرین تاریخ، زمان و محلی که با آن به گوگل متصل شده‌اید را مشخص کنید. سرویس جدید جزئیات مربوط به جست‌وجوهای اینترنتی از طریق حساب کاربری شما را هم نمایان می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  66