اوباما: فکر نمی‌کنم پوتین تغییر رویه دهد

باراک اوباما گفت: فکر نمی‌کنم ولادیمیر پوتین تغییر رویه دهد مگر اینکه سیاست‌ها براساس شرایط اقتصادی سخت در روسیه تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یک ناسیونالیست است که نگرش واپسگرایانه به سیاست‌های روسیه دارد. همین امر همسایگان را می‌ترساند و به اقتصاد مسکو آسیب می‌رساند.

اوباما گفت:من درباره روسیه خوشبینی زیادی ندارم. روابط من با پوتینصریح و حساب شده است . زمانی که مدودف، رئیس جمهور روسیه بود ما روابطی بسیار سازنده داشتیم، گرچه در آن زمان نیز هنوز پوتین قدرت اصلی پشت پرده بود. تا حدودی علت این است که مسئله اوکراین پوتین را غافلگیر کرد.

وی افزود: تحریم‌ها ضرر زیادی به اقتصادی روسیه زده است. چنین سیاستی در داخل روسیه برای پوتین فایده داشته است و محبوبیت او را بیشتر کرده است اما در سطح بین المللی روسیه را به طور کامل منزوی کرده است. مردم باید توجه داشته باشند ما تا چه حد توانسته ایم اروپا را در تحریمها علیه روسیه متحد نگه داریم و روسیه را برای رفتارهایش تنبیه کنیم گرچه این مسئله برای اقتصاد اروپا نیز دشواریهایی داشته است اما مردم اروپا می دانند که هم اکنون اصولی اساسی در خطر است و آن کمک به صلح و شکوفایی در اروپاست که نمی توان آن را نادیده گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: من بعید می دانم پوتین به این زودی‌ها ذهنیت خود را تغییر دهد. به نظر من تا زمانی که سیاست داخل روسیه تحت تاثیر اقتصاد این کشور قرار نگیرد و همسو با آن حرکت نکند، ذهنیت پوتین تغییر نخواهد کرد. به همین علت است که ما باید همچنان فشارها بر روسیه را حفظ کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  8  =