دستگیری عامل برداشت غیرمجاز ۳۰ میلیونی در مشهد

فتا گزارش داد

عامل برداشت غیر مجاز 30 میلیون ریالی از حساب شهروند مشهدی، توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ 30 میلیون ریال را از حساب بانکی وی بصورت اینترنتی سرقت کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: پس از شنیدن اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را به منظور شناسایی و دستگیری عامل این سرقت اینترنتی آغاز کردند. 
وی تصریح کرد: نهایتا پس از یک سری کار گسترده اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبر متهم شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد. 

متهم 25 ساله به نام امیر پس از رویارویی با شواهد و مستندات فنی، صراحتا به جرم خود اعتراف کرد و با ندامت در این رابطه گفت: در کافی نت دوستم نشسته بودم که خانمی به کافی نت مراجعه و درخواست کمک کرد تا در صورت امکان گوشی هوشمند وی را که هنگ کرده بود درست کنیم و من که تا حدودی در تعمیر گوشی های اندروید مهارت داشتم با دیدن گوشی وی متوجه ویروسی بودن آن شدم و بلافاصله با هدف تعمیر، گوشی را از وی گرفتم و به منزل بردم و در پی تعمیر و جستجو در حافظه گوشی متوجه مشخصات حساب بانکی و رمز حساب بانکی شاکی شدم و با یادداشت آن در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کردم. 

متهم نهایتا پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان 2 نکته مهم را به شهروندان یادآورشد: 
1- از یادداشت مشخصات بانکی و خصوصا رمز حساب خود در گوشی تلفن همراه جدا خودداری فرمایید. 
2- سیستم های رایانه ای خود را به تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز و افراد قابل اطمینان سپرده و همچنین پس از تحویل گوشی، رایانه و تبلت و … از عدم نصب نرم افزارهای غیر مجاز برروی آن اطمینان حاصل کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1