افشای جاسوسی از شبکه ‏های موبایلی دنیا

اسناد تازه‏ای که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده نشان می‏دهد این نهاد اطلاعاتی با سوءاستفاده از ضعف‏های تلفن همراه در سطح جهان از آنها جاسوسی می‏کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس اسناد تازه‏ای که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده نشان می‏دهد این نهاد اطلاعاتی با سوءاستفاده از ضعف‏های تلفن همراه در سطح جهان از آنها جاسوسی می‏کرده است.

به گزارش اینکوآیرر، اسنادی که توسط اسنودن در مورد عملیاتی موسوم به Auroragold افشا شده نشان می‏دهد این آژانس به دنبال آن بوده که از تمامی شبکه‏های تلفن همراه در جهان جاسوسی کند و در این زمینه هیچ استثنایی برای خود قائل نبوده است.

بسیاری از اتحادیه‏های تلفن همراه در جهان هدف جاسوسی‏های این آژانس بوده‌اند که از جمله آنها می‏توان به انجمن جی‌اس‌ام اروپا اشاره کرد. آژانس همچنین با بهره‌گیری از ضعف‌های شبکه‌های مختلف تلفن همراه سعی داشته به هریک از آنها نفوذ کند.

سندی که اسنودن در همین زمینه افشا کرده و مربوط به ماه مه سال 2012 است، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا در آن تاریخ قادر به نفوذ به 70 درصد از شبکه‌های تلفن همراه جهان بوده است. اطلاعاتی که از این طریق جمع‌آوری می‌شد در میان اعضای گروه موسوم به پنج چشم شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند به اشتراک گذاشته می‌شد.

آژانس امنیت ملی آمریکا بارها مدعی شده این اطلاعات را به‌منظور مقابله با تروریست‌ها و خرابکاران جمع‌آوری می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −    =  33