روش جدیدی برای پرداخت زیرساخت‏های پردازشی خدمات سازمانی آمازون

سایت خبری zdnet گزارش داد

مرکز خدمات مبتنی بر وب آمازون(AWS) روش جدیدی را برای پرداخت زیرساخت‏های پردازشی (Reserved Instance(RI مبتنی بر پلت‌فرم (Elastic Compute Cloud(EC2 ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همکاران سیستم مرکز خدمات مبتنی بر وب آمازون(AWS) روش جدیدی را برای پرداخت زیرساخت‏های پردازشی (Reserved Instance(RI مبتنی بر پلت‌فرم (Elastic Compute Cloud(EC2 ارائه کرده است.

به گزارش سایت خبری zdnet، سیستم پرداخت EC2 برای خدمات RI تاکنون به این صورت بوده است که کاربران چه از آن استفاده می‌کردند و چه آن را مورد استفاده قرار نمی‏دانند، موظف به پرداخت هزینه‏ها بودند. این جریان برخلاف سیستمی بود که برای خدمات On Demand Instances مبتنی بر سیستم EC2 تعریف شده بود.

در توضیحات جدید گفته شده است که مشترکان سرویس Reserved Instances از این پس برحسب استفاده کم، متوسط یا زیاد هزینه پرداخت نمی‏کنند و درعوض هر اندازه که یک کاربر از این سرویس استفاده کند، به همان میزان پول می‏دهد. کاربران در روش جدید می‏توانند هزینه‏های افزایش را حذف کنند، بخشی از خدمات مربوطه را در اختیار بگیرند یا آنکه تمام خدمات مربوط به هزینه‏های افزایشی را مورد استفاده قرار دهند. در این اتفاق کاربر باید برای میزان استفاده از سرویس برای دوره زمانی یک یا 3 سال پول پرداخت کند. مرکز RightScale جدولی منتشر کرده که در آن تمام جزئیات مربوط به هزینه‏های سرویس زیرساخت پردازش آمازون اعلام شده است.

این مرکز همچنین مقایسه‏ای بین هزینه‏های جدید سرویس RI و خدمات
Compute Engine گوگل انجام داد. این مقایسه نشان داد سرویس RI در بخش هزینه‏های غیرافزایشی محبوبیت کمتری دارد و گوگل خدمات مشابه خود را مبتنی بر ماشین‏های مجازی، 11 تا 30 درصد ارزان‏تر ارائه می‏دهد. مرکزRightScale همچنین اعلام کرد که برخی خدمات EC2 مبتنی بر سخت‏افزارهای پیشرفته‏تر اجرا می‏شوند و این در حالی است که مرکز AWS آمازون حافظه بیشتری در اختیار مشترکان خود می‏گذارد که این اتفاق می‏تواند جبران قیمت ارزان‏تری باشد که گوگل به کاربران خود ارائه می‏دهد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2