هواپیماها در معرض تهدید اسباببازی های پرنده /تصویر

هیات امنیت هوایی بریتانیا که عبور اجسام از فاصله نزدیک هواپیما‌ها را بررسی می‌کند، بالاترین درجه خطر را به این رویداد نسبت داد و آن را در دسته خطرهای بسیار جدی برخورد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پهباد کوچکی که در نزدیکی فرودگاه هثرو درحال پرواز بود، هواپیمای مسافربری را با تهدیدی جدی مواجه کرد و تقریبا نزدیک بود با آن برخورد کرده و جان مسافران را به خطر بیاندازد.

براساس گزارش میل‌آنلاین، پهباد‌ها، که امسال در میان خریداران هدایای کریستمس بسیار محبوب شده‌اند، می‌توانند در آسمان‌های بریتانیا فاجعه‌آفرین شوند؛ مانند پهبادی که روز گذشته توسط هدایتگری آماتور و با استفاده از کنترل از راه دور هدایت می‌شد و بدون اینکه برج کنترل متوجه آن شود به یک هواپیمای مسافربری نزدیک شد، اگرچه خلبان متوجه نزدیک‌شدن این پهباد شده و از کنار آن عبور کرد.

هیات امنیت هوایی بریتانیا که عبور اجسام از فاصله نزدیک هواپیما‌ها را بررسی می‌کند، بالاترین درجه خطر را به این رویداد نسبت داد و آن را در دسته خطرهای بسیار جدی برخورد قرار داد.

این اولین‌باری است که در یکی از بزرگترین فرودگاه‌های بریتانیا هواپیمای بدون سرنشینی باعث ایجاد خطر برای هواپیمای مسافربری می‌شود و در حین پرواز از چنین فاصله نزدیکی از آن عبور می‌کند.

این وضعیت درحالی هواپیماهای مسافربری را تهدید می‌کند که انتظار می‌رود پهباد‌های کنترل از راه دور پرفروش‌ترین هدایای کریسمس امسال باشند. ساده‌ترین نوع این پهباد‌ها را می‌توان با قیمت 35 پوند و پیچیده‌ترین آنها را با سه‌هزار پوند خریداری کرد. این پهباد‌ها می‌توانند دارای دوربین نیز باشند و معمولا با هدف سرگرمی و تفریح خریداری می‌شوند.

در رویداد اخیر، جت مسافربری در ارتفاع 213 متری از زمین درحال پرواز بوده که خلبان متوجه نزدیک شدن یک پهباد به هواپیما می‌شود. خلبان گزارش می‌دهد پهباد از فاصله بسیار نزدیکی از کنار هواپیما عبور کرده‌است؛ پس از آن هیات تحقیق و بررسی برای رسیدگی به این رویداد تشکیل شد که نتوانست پهباد را شناسایی کرده و پس از مدتی پهباد از میدان دید ناپدید شد.

منبع:همشهری انلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3