قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی 3 دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر 1208 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، با وجود تقویت ارزش دلار و نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت.
پس از انتشار گزارشی در روزنامه وال استریت ژورنال در مورد اینکه مقامات فدرال رزرو  در حال بررسی جدی تجدید نظر در سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره هستند، ارزش دلار افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، این تجدید نظر ممکن است در نشست ماه جاری فدرال رزرو صورت گیرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز 3 دلار افزایش یافت و به 1208 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا دیروز پس از کاهش ارزش دلار، به دلیل خریدهای فنی صورت گرفته، یک درصد افزایش یافت.
یک تاجر طلا در سیدنی گفت: «طلا برای حفظ روند افزایشی کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت، زیرا افزایش ها بیشتر ناشی از پیش خریدهاست.»
وی افزود: «عوامل پایه ای در مورد عملکرد قوی اقتصاد آمریکا تغییری نکرده است و مردم همچنان احساس کاهشی نسبت به طلا دارند، زیرا به نظر می رسد که افزایش نرخ بهره به زودی اتفاق خواهد افتاد.»
این حس کاهشی حاکم بر بازار، اثر خود را در حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نشان داد.
حجم دارایی های این صندوق پس از افزایشی ناچیز، روند کاهشی خود را از سر گرفت و روز دوشنبه به نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال اخیر رسید.
بر اساس اعلام موسسه اسکوتیا ماکوتا، قیمت طلا احتمالا در نزدیکی 1201 دلار با مقاومت مواجه خواهد شد، در حالی که در حدود قیمت 1188 دلار از حمایت برخوردار خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1