ادامه تحصن در اعتراض به سخنرانی هادی غفاری در شیراز

در ادامه اعتراضات یکشنبه‌شب گذشته دانشجویان شیراز در مقابل استانداری فارس، شب گذشته نیز تحصن دیگر دانشجویان معترض به عدم برخورد مسئولان به عامل فتنه در مقابل دفتر نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، در ادامه اعتراض‌های دانشجویان دانشگاه‌های شیراز به حضور هادی غفاری در این شهر و سخنرانی هتاکانه وی، شب گذشته نزدیک به 200 دانشجو در مقابل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس تجمع کردند.

حضور رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس در میان تجمع‌کنندگان
پس از گذشت دقایقی از حضور دانشجویان در مقابل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس، نماینده این مقام، در جمع دانشجویان حاضر شد. حجت ‌الاسلام امین رصاف با بیان اینکه آنچه شما را اینجا جمع کرده، دل همگی ما را به درد آورده است، گفت: نماینده معظم رهبری در این استان، لحظه به لحظه مسائل را دنبال می‌کنند و ایشان با تمام وجود از شما تشکر کردند. وی افزود: در جلسه‌ای که داشتیم، از استاندار مطالبات جدی خود را خواستیم و آیت‌الله ایمانی خواستند که به شما دانشجویان بگویند که دست شما فرزندان بسیجی‌ام را می‌بوسم و به خاطر ارزشی که برای ولایت‌فقیه قائل هستید، از شما سپاسگزارم.

رصاف با بیان اینکه ما نیز دغدغه شما دانشجویان را داشته و از مسئولان به صورت جدی مطالبه داشتیم، عنوان کرد: به مسئولان گفته‌ایم که اگر یک بار دیگر از این اتفاقات رخ بدهد، برخورد بسیار سختی خواهیم داشت. بلافاصله پس از این گفته رصاف، دانشجویان شعار «الله اکبر خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.  رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: کسانی که اصحاب فتنه را مطرح می‌کنند بدانند که فتنه و فتنه‌گر برای جوانان و مردم ما مرده است و به دنبال زنده‌ کردن اینان نباشند.

وی تصریح کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) جلو‌دار حمایت از ولایت است و از خط انقلابی دفاع خواهد کرد. رصاف تاکید کرد: کسی که در جامعه اسلامی ایجاد فتنه می‌کند، مسیرش مسیر آمریکاست و کسانی که می‌خواهند اینان را زنده کنند بدانند که امکانش فراهم نیست و کسانی که گمان می‌کنند می‌تواند هم پیرو ولایت و هم همراه با عناصر فتنه باشند، اشتباه کرده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس تاکید کرد: از مسئولان خواسته‌ایم که از این فرد هتاک، اعلام برائت کنند و مقصران به‌حتم توبیخ شوند و این اقدامات اطلاع‌رسانی شود چراکه مردم ما در این مسائل حساس هستند. رصاف گفت: ما چند روز پیگیر بودیم که این شخص در شیراز حاضر نشود اما این اتفاق افتاد و برخورد با این سخنران از مطالبات ماست و ما نیز در کنار شما دانشجویان این مسئله را دنبال می‌کنیم و چنانچه برخورد جدی صورت نگیرد ما نیز در کنار شما فریاد خواهیم برآورد.

وی بیان کرد: در این مورد مسئولان سیاسی و امنیتی باید پاسخگو باشند و از شما دانشجویان می‌خواهیم که با همین شور انقلابی مسائل را رصد کنید و مسئولان بدانند و مطمئن باشند که اگر به وظیفه خود عمل نکنند، شاهد شور انقلابی شما خواهند بود. رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: اگر به هر شکلی به بسیجی ما، عزیز ما، دانشجوی ما و کسی که برای این انقلاب کار می‌کند، برخوردی صورت گرفته باشد؛ ما پیگیری می‌کنیم و مسئولان این اتفاق باید از آن فرد عذرخواهی کنند.

پس از سخنرانی رصاف شعار «امام جمعه انقلابی، حمایت حمایت» به «امام جمعه انقلابی، تشکر تشکر» تغییر یافت.

ادامه تجمع در مقابل استانداری
دانشجویان با پلاکاردهایی که شعارهایی از جمله «شهر مقدس ما جای منافقین نیست»؛ «ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی»؛ «موسوی و کروبی اعدام باید گردند»؛ «کسانی که دانشجوی بی‌گناه را کتک زدند باید محاکمه شوند»؛ «قاتلان شهدای فتنه در دانشگاه چه می‌خواهند؟!»؛ «دیشب در شیراز؛ به رهبر ما توهین شد. به شعور و غیرت مردم ما توهین شد. دیشب، هتاک به رهبر و انقلاب در کمال آزادی به سخنرانی پرداخت، دانشجوی انقلابی ما را کتک زدند و…» به طرف استانداری فارس به حرکت در آمدند.

دانشجویان در مقابل استانداری نیز به سردادن شعارهای خود پرداختند و پس از دقایقی معاون آموزشی دانشگاه شیراز در جمع دانشجویان قرار گرفت. رحمت‌الله مرزوقی با بیان اینکه من از مسئولان استان مطمئن هستم و آن‌ها به‌حتم به فتنه بی‌توجه نیستند، گفت: تغییر فضای عمومی کشور توانست این فرض را در برخی به وجود آورد که می‌توان دست به چنین اقداماتی زد.

وی با اشاره به اینکه کسی که این توهین ها را کرده در گذشته از افراد انقلابی بوده است اما اکنون چنین مواضعی دارد، افزود: من مطمئن هستم که استاندار و همکاران‌شان در این موضوع حساسیت دارند. معاون آموزشی دانشگاه شیراز تاکید کرد: به‌یقین پیام شما منتقل خواهد شد و به مسئولان به‌حتم اطلاع داده می‌شود و این موضوع آخرین اتفاق نامیمون و نامبارک در شهر شیراز خواهد بود.

در ادامه دو تن از فعالان دانشجویی به سخنرانی در میان تجمع‌کنندگان پرداختند و بیانیه دانشجویان قرائت شد.

مطالبات دانشجویان
دانشجویان در پایان اعلام کردند که مدیرکل سیاسی استانداری هر چه زودتر باید از مسئولیت‌ش استعفا دهد و کسی که از اصحاب فتنه بوده است در هیچ یک از مسئولیت‌های استانداری فارس، جایگاهی نمی‌تواند داشته باشد. مطالبه دوم دانشجویان تشکیل پرونده و پیگیری قضایی فردی هتاک، فتنه‌گر و بی‌ادب به‌نام هادی غفاری بود. دانشجویان خطاب به شورای تامین استان فارس اعلام کردند: دیگر اجازه سخنرانی و حضور فتنه‌گران در سالن‌های دانشگاه‌یشان را نخواهند داد.

در پایان دانشجویان اعلام کردند: به دستگاه‌های امنیتی اعلام می‌کنیم، اینکه با ناجوانمردی هفت نفر دانشجوی خبرنگار ما را در دانشگاه کتک بزنند؛ با واکنش ما روبه‌رو خواهد یود و مطمئن باشید پیگیر برخورد قاطع قضایی با عوامل و عناصر فتنه و بدانید تا ایشان افراد را به سزای اعمال‌شان نرسانیم، نخواهیم نشست. هادی غفاری یکشنبه‌شب گذشته در سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سخنرانی پرداخت و گفته‌های هتاکانه وی باعث واکنش دانشجویان شد و همان شب دانشجویان تجمعی را در مقابل استانداری فارس برگزار کردند.

فرماندار شیراز همان شب در میان دانشجویان تجمع‌کننده قرار گرفت و دانشجویان خواستار دستگیری این فرد هتاک شدند که این مسئول نیز به دانشجویان وعده داد که تا شب بعد (دوشنبه‌شب) این مطالبه اجرا شود و دانشجویان نیز هشدار داده بودند که در صورت خلف وعده به‌طور مجدد به تجمع و تحصن دست می‌زنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  17  =