قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا

در فاصله کمتر از دو هفته مانده به طولانی‌ترین شب سال و آغاز فصل زمستان، بازار خشکبار و تنقلات طبق سنت هر ساله آماده تامین تقاضای این ایام می‌شود و اکنون نیز کم‌وبیش بازار آجیل و خشکبار داغ شده و آجیل مخصوص شب یلدا با قیمت متوسط کیلویی 37 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا در فاصله کمتر از دو هفته مانده به طولانی‌ترین شب سال و آغاز فصل زمستان، بازار خشکبار و تنقلات طبق سنت هر ساله آماده تامین تقاضای این ایام می‌شود و اکنون نیز کم‌وبیش بازار آجیل و خشکبار داغ شده و آجیل مخصوص شب یلدا با قیمت متوسط کیلویی 37 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

پس از روز‌های پایانی اسفند که اصلی‌ترین دوره زمانی برای خرید آجیل و خشکبار است، آذر ماه بیشترین تقاضای خرید را روانه بازار آجیل و خشکبار می‌کند.با نزدیک شدن به اواخر آذر ماه و رسیدن شب یلدا، مغازه‌های آجیل فروشی با رفت و آمد بیشتر مردم رو برو هستند و بازار خشکبار رونق بیشتری می‌گیرد.

این روزها که 10 روز مانده به شب یلدا (سی‌ام آذر) اگر به مغازه‌های آجیل فروشی در سطح شهر سری بزنیم با قیمت‌های مختلفی مواجه می‌شویم و تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌های مختلف مشهود است.

آجیل شب یلدا که البته هنوز در همه آجیل فروشی‌ها عرضه نشده؛ به طور میانگین به قیمت 37 هزار تومان در برخی مغازه‌ها فروخته می‌شود.

پسته شور که یکی از محبوب‌ترین آجیل‌هاست، کیلویی 40 تا 60 هزار تومان فروخته می‌شود. فندوق نیز کیلویی 50 تا 68 هزار تومان، بادام شور کیلویی 45 تا 55 هزار تومان، بادام هندی کیلویی 45 تا 60 هزار تومان و نخودچی کیلویی 11 تا 13 هزار تومان فروخته می‌شود.

به گفته تعدادی از فروشندگان آجیل و خشکبار، فروش این محصولات در این روز‌ها نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافته است. هر چند که بالا بودن قیمت برخی اقلام خشکبار و آجیل بر میزان خرید و مصرف آن‌ها تاثیر گذاشته است.

به گفته برخی فروشندگان قیمت محصولات خشکبار در این روز‌ها تغییری نداشته است.

البته آن‌ها اظهار امیدواری می‌کنند که قیمت‌ها با نزدیک شدن به شب یلدا افزایش چشمگیری پیدا نکند.

در جدول زیر میانگین قیمت آجیل و خشکبار در مغازه‌های سطح شهر تهران ارائه شده است:
 

انواع آجیل(هر کیلوگرم)

قیمت‌ها به تومان

آجیل مخصوص شب یلدا

37 هزار

آجیل شور درجه یک

50 هزار

پسته خام

45 هزار

پسته شور

50 هزار

بادام خام

54 هزار

بادام شور

50 هزار

بادام هندی

52 هزار و 500

بادام زمینی

22 هزار

نخودچی

12 هزار

تخمه آفتاب گردان

15 هزار

تخمه ژاپنی

22 هزار

تخمه کدو

25 هزار

انجیر

30 هزار

گردو

65 هزار

توت

48 هزار

فندوق

59 هزار

برگه زرد آلو

21 هزار

کشمش

14 هزار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  47