نوبل فروخته‌ شده پس داده می‌شود

ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت 4.8 میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

تابناک: ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت 4.8 میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

 آلیشر عثمانف غول فولاد و ارتباطات روسیه گفت آقای واتسون لیاقت این جایزه را داشت و از اینکه واتسون مجبور شده تا چنین جایزه‌ای را به حراج بگذارد، ناراحت است.

این مدال نوبل در سال 1962 به‌خاطر کشف ساختار DNA به واتسون اهدا شد و در حراجی به قیمت 4.8 میلیون دلار به‌فروش رسید.  واتسون به همراه مائوریک ویکینز و فرانسیس کریک موفق به کسب این جایزه شدند که هریک از آنها مدال نوبل مجزایی دریافت کردند.

جیمز واتسون 86 ساله پس از فروش نوبلش اعلام کرد می‌خواهد بخشی از پول به دست آمده را به موسسه‌های خیریه و پژوهش‌های علمی اهدا کند.  وی در مصاحبه‌ای که به‌تازگی با فایننشال‌تایمز انجام داده گفت از زمان انتشار مصاحبه‌اش با ساندی‌تایمز که در آن واتسون هوش را به نژاد ارتباط داده‌بود، احساس انسان نبودن به او دست داده‌بود.

عثمانوف در مصاحبه‌ای اعلام کرد او خریدار تلفنی ناشناسی بوده که هفته گذشته مدال طلای نوبل را از حراج کریستیز خریداری کرده‌است.  وی گفت به نظر من وضعیتی که یک دانشمند خارق‌العاده مجبور شود مدالی را که به خاطر دستاورد مهمش به دست آورده، به‌فروش برساند غیرقابل پذیرش است. جیمز واتسون یکی از بزرگترین بیولوژیست‌های تاریخ بشریت است و جایزه نوبلش به‌خاطر کشف ساختار DNA باید به او تعلق داشته‌باشد.

عثمانوف با ثروتی برابر 15.8 میلیارد دلار، یکی از اصلی‌ترین سهامداران باشگاه آرسنال انگلستان است و در سال 2013 به عنوان ثروتمند‌ترین مرد بریتانیا معرفی شده‌است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  9