قیمت نفت و طلا کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش 1.1 دلاری به 65.74 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با کاهش 4 دلاری قیمت در برابر 1229 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز به روند نزولی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 65 دلار و 74 سنت معامله شد.

قیمت نفت تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی با کاهش 45 درصدی از خرداد امسال مواجه شده است و این در حالی است که تولیدکنندگان نفت تاکنون هیچ نشانه ای از تمایل خود برای اقدام جمعی جهت تقویت قیمت ها بروز نداده اند.

بر اساس این گزارش قیمت نفت برنت در معاملات امروز چهارشنبه یک دلار و 10 سنت کاهش یافت و به 65.74 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با کاهش 1.18 دلاری به 62.64 دلار در هر بشکه رسید.

رسانه های غربی اظهارات یک مقام نفتی ایران را از جمله عوامل سقوط قیمت نفت در معاملات امروز عنوان کردند. محمد صادق معماریان رئیس اداره بررسی های بازار نفت وزارت نفت در جریان یک کنفرانس نفتی در دبی اظهار داشت: «شکسته شدن همبستگی درون اوپک یا بروز جنگ قیمت منجر به یک شوک قیمتی قابل توجه می شود و قیمت نفت را به 40 یا 50 دلار می رساند.»

بازار طلا نیز شاهد افت قیمت ها در روز چهارشنبه بود. در حالی که قیمت طلا شب گذشته و در اثر سقوط بورس های جهان به 1238 دلار رسیده بود در معاملات امروز روندی نزولی را طی کرد و در حال حاضر هر اونس طلا در برابر 1229 دلار معامله می شود که نسبت به جلسه قبل 4 دلار کاهش داشته است.

قیمت طلا نسبت به یک ماه پیش 76 دلار افزایش یافته اما نسبت به یک سال گذشته با افت 33 دلاری مواجه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  2