داشتن قوانین پولی و بانکی در مناطق آزاد منوط به رفع تحریم‌هاست

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: داشتن قوانین پولی و بانکی برای مناطق آزاد و اجرایی شدن آن منوط به رفع تحریم‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدمهدی رییس‌ زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد:‌ داشتن قوانین پولی و بانکی ویژه مناطق آزاد پیشنهاد خوبی است که باید شورای پول و اعتبار تصویب کند. ضمن این‌که در دوران تحریم شاهد بودیم شعب بانک‌ها در مناطق آزاد محدودیت‌های داخل کشور را داشتند و عملا زمانی که تحریم‌ها سخت‌تر شد نتوانستند عملیات بانکی را به معنای واقعی انجام دهند.

وی افزود: پیش از تحریم، شعب بانک‌های مناطق آزاد تابع قیودات داخل خاک نبودند اما از زمانی که تحریم‌ها شروع شد فعالیت آن‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفت و نتوانستند عملیات بانکی را به معنای واقعی انجام دهند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در حال حاضر همه بانک‌ها دچار محدودیت های ناشی از تحریم هستند و این در حالی است که بانک‌ها در مناطق آزاد باید قوانین خاص خود را داشته باشند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ورود کالا به مناطق آزاد مشکلی ندارد ولی خروج کالا تابع قوانین صادرات و واردات است، گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر مبادلات پولی و نفتی ما متمرکز شد که این امر باعث افزایش هزینه بنگاه‌ها شده و در این میان نفع اصلی را سایر کشورهای جایگزین واسط بردند و شوک ارزی و کم شدن ارزش پول ملی را نیز در پی داشت.

رییس‌زاده اظهار امیدواری کرد به زودی بتوانیم در تمام عرصه ها فعالیت بیشتری داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  −    =  21