اوکراین، ۲۴ ساعت بدون خونریزی بعد از ۷ ماه

رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد، از زمان برقراری آتش‌بس میان نیروهای دولتی‌اش و جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه، امروز (جمعه) اولین روز بدون کشته و یا زخمی برای نیروهای او در شرق اوکراین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین در جریان سفر سه روزه خود به استرالیا گفت، به نظر می‌رسد توقف درگیری‌ها در شرق اوکراین تداوم خواهد یافت.

توقف درگیری‌ها در شرق اوکراین در پی پیشنهاد پوروشنکو تحت عنوان "یک روز سکوت" صورت گرفته است.

رییس‌جمهوری اوکراین در ادامه اظهاراتش درباره توقف درگیری‌ها عنوان کرد: امروز اولین 24 ساعتی است که در طول این هفت ماه، آتش‌بس واقعی در اوکراین برقرار است.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند تصور کند که این مسئله چه قدر برای من مهم است. این اولین شبی است که کشته و یا مجروحی در بین سربازان اوکراینی نیست و اولین باری است که ما هیچ کشته و یا مجروح غیرنظامی نداریم.

پوروشنکو با اشاره به این مسئله که هنوز برای پیروزی خواندن این آتش‌بس زود است، اظهار کرد: اکنون تنها 24 ساعت گذشته و همه چیز بسیار شکننده است، اما من دعا می‌کنم که این روند ادامه یابد و اگر ما متحد باشیم بدون شک پیروز خواهیم شد؛ نه پیروزی به وسیله ابزارهای نظامی بلکه از طریق گفت‌گوهای سیاسی، ایجاد صلح، ایجاد ثبات برای کشورم، قاره و سراسر جهان.

درگیری‌های شرق اوکراین تاکنون بیش از 4300 کشته و صدها هزار بی‌خانمان بر جای گذاشته است و دو طرف همواره یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

رییس‌جمهوری اوکراین در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این درگیری‌ها تنها جنگ برای استقلال نیست، بلکه جنگی برای دموکراسی و امنیت جهانی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3