خالق شبکه جهانی وب: پوتین اشتباه می‌کند

خالق و موسس شبکه جهانی وب یا به اختصار www، گفت: رئیس‌جمهوری روسیه هنگامی که اینترنت را پروژه‌ای ایجاد شده توسط جاسوس‌های آمریکا در آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) می‌داند، اشتباه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا  به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که خود سابق بر این یکی از جاسوس‌های کا. گ. ب بوده، گرچه از ایمیل استفاده نمی‌کند اما گفته که دسترسی به اینترنت را برای روس‌ها محدود نخواهد کرد. وی با این حال در آوریل از این مساله ابراز نگرانی کرد که کرملین با "اینترنت که زاده پروژه سیا است"، سرکوب می‌شود و از بین می‌رود.

 

تیم برنرز- لی، دانشمند علوم کامپیوتری که در سال 1989، شبکه جهانی وب را خلق کرد به خبرگزاری رویترز گفت: اینترنت پروژه سیا نیست. اینترنت با کمک مالی دولت آمریکا خلق شد اما توسط استادان دانشگاه گسترش یافت.

 

وی که خود متولد لندن است، ادامه داد: این جامعه تحصیلکرده‌ها و استادان بود که دانشگاه‌ها را به یکدیگر با این شبکه جهانی وب متصل کردند.

 

خالق شبکه جهانی وب پیشتر آمریکا و انگلیس را به خاطر تضعیف اینترنت از طریق برنامه‌های نظارتی و جاسوسی‌شان مورد انتقاد قرار داده و از چین خواسته تا فیلترینگ شدید را از میان بردارد تا مردم بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند.

 

وی افزود: اینترنت باید همچون حقوق بشر به رسمیت شناخته شود و از مداخله‌های سیاسی و اقتصادی در امان بماند و محافظت شود.

 

موسس شبکه جهانی وب با اشاره به استفاده از اینترنت برای اشاعه تبلیغات شبه‌نظامیان نظیر انتشار فیلم سربریدن خبرنگاران غربی در سوریه گفت: استفاده از اینترنت بازتاب شرایط و احوال بشر است. همانند سایر ابزار قدرتمند می‌توان از آن در راه خیر و شر استفاده کرد. این وسیله هم می‌تواند توسط اشرار دهم توسط افراد خوب استفاده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. آدم می گوید

    آفرین به پوتین
    اینکه گفته حرفی درست و قابل اعتناست
    و پدر این بحث هم درست گفته که اولین اقدامش این بوده که دانشگاهها رو به هم وصل کنه اون هم در شونصد سال پیش ولی می بینیدکه ادوارد اسنودن چی می گه
    این بابا دیگه در ادامه کار مدیر این پروژه نیست و کار به بزرگترش سپرده شده است .

ارسال یک پاسخ

28  −    =  19