ماجرای جنجالی شناسایی پردرآمدهای یارانه‌ از بودجه ۹۴ حذف شد

در حالی که طی ماه‌های اخیر مسئولان اجرایی از پاسخ شفاف به حذف غیرنیازمندان یارانه‌بگیر طبق قانون، طفره می‌روند، این موضوع جنجالی از لایحه بودجه 94 دولت حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،موضوع جنجالی پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای متقاضی در بودجه سال 93 که دولت را متعهد به شناسایی و حذف غیر نیازمندان یارانه بگیر می‌کرد در لایحه بودجه سال 94 به طور کامل حذف شده است.

طبق بند«و» تبصره 21 قانون بودجه 93 کل کشور (یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند پرداخت می‌گرددمجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه نمایند. چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند).

حال آنکه این بند از تبصره 21 لایحه بودجه 94 حذف شده است و می‌توان چنین برداشت کرد که دولت هیچ قصدی برای حذف غیر نیازمندان یارانه بگیر در سال آینده نیز ندارد.

همچنین در بودجه سال جاری که قانون برای دولت تکلیف کرده نیز تاکنون برنامه‌ای برای شناسایی پردرآمدها از سوی مسئولان دیده نشده است.

به گزارش فارس طی هفته‌های اخیر نیز هر یک از مسئولان اعم از سخنگوی دولت، وزیر اقتصاد، وزیر تعاون کار و رفاه و دیگر مسئولان از ارائه پاسخ شفاف و روشن برای شناسایی و حذف پردرآمدهای یارانه بگیر طفره رفته و جواب درستی نمی دادند.

حال آنکه رویکرد و نیت دولتمردان در رابطه با این موضوع به صورت شفاف و بدون هیچ شائبه‌ای در لایحه بودجه 94 مشخص شد.

از دیگر سو، دولت سال آینده نیز برنامه‌ای برای اجرای گام بعدی هدفمندی یارانه‌ها ندارد ضمن اینکه سال 94 پایان مهلت قانونی اجرای این قانون است و مشخص نیست مسئولان در این زمینه نیز چه رویکرد و دیدگاهی ارائه خواهند کرد.

همچنین دولت با توجه به درآمدها و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 94 پیشنهاد کرده است تا بخشی از کسری پرداخت یارانه نقدی به غیر نیازمندان را از محل منابع صندوق توسعه ملی جبران کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  78  =  87