«سیلیکون ولی» بعدی در راه است؟

شاید در ابتدا فقط شهرهای پیترزبورگ، استیل سیتی و سپس پیترویت با خط تولید معروف خودروهای فورد به‌عنوان شهرهای صنعتی آمریکا شناخته می‌شدند، اما حالا منطقه خلیج یا Bay Area به‌عنوان پادشاه صنعت مدرن ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود؛ جایی که خانه بزرگان تکنولوژی جهان، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری از نقاط مختلف دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد شاید در ابتدا فقط شهرهای پیترزبورگ، استیل سیتی و سپس پیترویت با خط تولید معروف خودروهای فورد به‌عنوان شهرهای صنعتی آمریکا شناخته می‌شدند، اما حالا منطقه خلیج یا Bay Area به‌عنوان پادشاه صنعت مدرن ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود؛ جایی که خانه بزرگان تکنولوژی جهان، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری از نقاط مختلف دنیا است.
اما این منطقه برای دیگر جاهای آمریکا چه معنایی دارد؟ مطمئنا شهرهای دیگری مانند نیویورک، سیلیکون ولی، آستین یا تگزاس ساختمان‌های خاص خودشان را هم دارند که در اختیار جوامع رو به رشد علاقه‌مند به تکنولوژی هستند.
درست به همین دلیل هم هست که نمی‌توان گفت دیگر شهرها و مناطق آمریکا از جریان پررونق و پرسود تکنولوژی عقب افتاده‌اند. در همین راستا وب‌سایت
Huffingtonpost.com با همکاری شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی گروپ فهرستی از هشت کلان‌شهر آمریکا را منتشر کرده است که به احتمال زیاد در آینده به مقاصد شرکت‌های رو به رشد تکنولوژی تبدیل خواهند شد.
میامی: این شهر که به خاطر سواحل بکر و طبیعی و هوای گرمش شناخته می‌شود، ممکن است یکی از آخرین مناطقی باشد که انتظار می‌رود به مرکزی برای شرکت‌های تکنولوژی تبدیل شود.
با این حال بسیاری از علاقه‌مندان تکنولوژی ترجیح می‌دهند شرکت‌شان را در آینده در این شهر ساحلی تاسیس کنند.
 اگرچه بعد از انفجار حباب دات کام سرمایه‌گذاری‌های کوچکی در زمینه تکنولوژی در این شهر انجام شده است، اما این صنعت به صورت واقعی از سه سال پیش در میامی شکوفا شده است؛ وقتی که یک استارت‌آپ فناوری اطلاعات به نامTerremark با قیمت 4/1 میلیارد دلار توسط شرکت Verizon خریداری شد. «مانوئل مدینا» مدیرعامل این شرکت به وال استریت ژورنال گفته است میامی جایی منطقی برای تبدیل شدن به پایتخت تکنولوژی آمریکای لاتین است.
این شرکت مانند اغلب استارت‌آپ‌های دیگر این منطقه ریشه‌های زیادی در آمریکای لاتین دارد.
بوستون: سانفرانسیسکو مدینه فاضله علاقه‌مندان به تکنولوژی در سراسر دنیا است، اما بخش قابل توجهی از آنها موفقیت خودشان را مدیون این سیتی سنتر نیو انگلند هستند. مارک زوکربرگ، استیو بالمر و بیل گیتس تنها بعضی از دانشجویان هاروارد هستند که کارشان را از اتاق خوابگاهشان در بوستون آغاز کردند و MIT هم بهترین دوره‌های آموزشی در زمینه مهندسی را در این کشور دارد. حالا این شهر این علاقه‌مندان تکنولوژی را پرورش داده و به مناطق دیگر می‌فرستد. بوستون حالا خانه‌ای برای گروهی از شرکت‌های نوظهور تکنولوژی شده است که انتظار می‌رود به سرعت در حال رشد و افزایش هم باشند.
دیترویت: در دهه‌های اخیر شهری که به شهر موتور شناخته می‌شود، نوسانات و تغییرات مختلفی را تجربه کرده و ناگهان به مرکزی برای ارائه جدیدترین تکنولوژی‌ها به‌خصوص در زمینه خودروسازی تبدیل شده است. اما آیا این روند می‌تواند دیترویت را به شکوه گذشته‌اش بازگرداند؟ به نظر می‌رسد این‌طور باشد. از نام‌های بزرگی مانند گوگل که یکی از مراکزش را در مرکز این شهر تاسیس کرده است تا بعضی استارت‌آپ‌های کوچک مانند DetroitLabs، Stik و Wisely به‌راحتی می‌توانند ساختمان‌های شیک و مدرن را با قیمت مناسب در مرکز این شهر اجاره کرده و کار خودشان را آغاز کنند.
نیو اورلئانز: به شاخه فرعی دره تکنولوژی خوش آمدید؛ یک مرکز تکنولوژی تازه کشف شده که بارقه‌های هالیوودی را هم به خاطر مشوق‌ها و انگیزه‌های زیادی که برای فعالیت در حوزه سرگرمی ارائه می‌کند، به همراه دارد. با وجود رویدادهایی مانند هفته کارآفرینی که در این شهر برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد این شهر میزبان خوبی برای شرکت‌های جدید در حوزه تکنولوژی باشد.
چاتانوگا: وقتی اسم مستعار یک شهر «گیگ» است و به‌صورت پیش‌فرض اولین شهر همیسفر غربی است که اینترنتی با سرعت یک گیگابیت در هر ثانیه را به ساکنان و کسب و کارهای راه‌اندازی شده در آن ارائه می‌‌کند، بنابراین این شهر می‌تواند منطقه‌ای مناسب برای ظهور استارت‌آپ‌های تکنولوژی هم باشد. مقامات این شهر به‌تازگی با همکاری بعضی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان سعی دارند فرهنگ توسعه استارت‌آپ‌ها را ترویج بدهند. براساس اخبار منتشر شده در این زمینه، 10‌تیم کارآفرینی سرمایه‌ای برابر 15 هزار دلار برای جمع‌آوری بهترین ایده‌های جدید در زمینه تکنولوژی اختصاص داده‌اند.
سین سیناتی: یک شهر تمام آمریکایی که شاید ظاهرا به مرکز تکنولوژی بعدی آمریکا شباهت نداشته باشد، اما اراده سرمایه‌گذاران آن بر این موضوع است.
هرچند این شهر خانه شرکت‌های بزرگ نیست، اما مالیات‌های سبک و همکاری‌های مناسب برای کارآفرینی در آن می‌تواند این شهر را به یک فرصت خوب برای فعالیت استارت‌آپ‌ها تبدیل کند. مقامات این شهر حتی برنامه‌های تشویقی در این زمینه با نام Brandery را هم در نظر گرفته‌اند.
هوستون: برای شهری که در واقع یک نیروگاه انرژی است، تبدیل شدن به مرکز تکنولوژی کمی عجیب به نظر می‌رسد. اگرچه همسایگی شهر آستین می‌تواند به شکوفایی استارت‌آپ‌ها در این شهر کمک کند، اما هوستون از نظر مهندسانی که در این شهر استخدام شده و مشغول به‌کار هستند، به عنوان سیلیکون‌ولی دوم شناخته می‌شود. پارک تحقیقات انرژی دانشگاه هوستون هم یکی دیگر از نقاط قوت این شهر برای رشد در زمینه تکنولوژی می‌تواند باشد.
واشنگتن دی‌سی: شهری که به‌عنوان سیلیکون ولی شرق آمریکا شناخته می‌شود، به نظر می‌رسد شرایطی مناسب برای بازسازی دره تکنولوژی و تبدیل شدن به نسخه دوم آن را داشته باشد. فضای کاری حرفه‌ای و با ثبات و تمایل کسب‌وکارها و اکوسیستم تجاری این شهر به نوآوری باعث شده است که این شهر برای فعالیت استارت‌آپ‌های تکنولوژی به مکانی مناسب تبدیل بشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1