سیستم پرداخت ملی روسیه برای اجرای آزمایشی آماده می شود

بعضی از بانک های روسیه، از جمله آنهایی که مورد تحریم های غرب قرار گرفته اند؛ از هفته آینده، سیستم پرداخت جدید این کشور را مورد آزمایش قرار خواهند داد. این سرویس به منظور رقابت با مسترکارت و ویزا طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک بعضی از بانک های روسیه، از جمله آنهایی که مورد تحریم های غرب قرار گرفته اند؛ از هفته آینده، سیستم پرداخت جدید این کشور را مورد آزمایش قرار خواهند داد. این سرویس به منظور رقابت با مسترکارت و ویزا طراحی شده است.

سیستم پرداخت ملی روسیه (NBS) که به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پاسخ به تحریم های انجام گرفته توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا در تابستان گذشته، ایجاده شده است؛ منجر به قطع سرویس های مسترکارت و ویزا از چندین بانک این کشور خواهد شد.

ولادمیر کوملف در گفتگو با خبرنگار تلویزیون روسیه 24 گفت: بانک SMP و بانک روسیه، هردو از بانک هایی هستند مورد تحریم قرار گرفته اند. این بانک ها جزء هشت بانک اجرا کننده آزمایش سیستم پرداخت ملی خواهند بود که این سیستم را تا 15 دسمبر راه اندازی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: گاز پروم بانک، روس بانک، اورال بانک، VTB بانک برای ایجاد و توسعه شبکه پرداخت ملی روسیه با شرکت Openway همکاری داشتند. این شبکه از قالب ها و فرمت های موجود بهره می برد و نیاز به پیکربندی دوباره نرم افزارهای بانکی ندارد.

بر اساس گزارش های محلی، این پلت فرم در سه ماهه اول سال آینده به طور کامل عملیاتی می شود و تراکنش های ویزا و مسترکارت نیز از طریق همین پلت فرم پردازش خواهند شد و تا پایان سال آینده، NPS نیز کارت های پرداخت و اعتباری خود را ارائه خواهد کرد.

هدف پوتین از کاهش وابستگی روسیه به سیستم های مالی غربی، در بانک مرکزی این کشور موجب ایجاد سیستم پرداخت بین المللی و بین بانکی شده است که تا ماه می آینده رقیب خوبی برای سوئیفت خواهد بود.

 

منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=26798&topic=payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  3