صالح‌ آبادی رسما کناره گیری کرد

یک مقام آگاه در شورای عالی بورس نتیجه جلسه امروز شورا برای تغییر رییس سازمان بورس را اعلام کرد..

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در این جلسه که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اعضای شورا علیرغم چندین مخالف با استعفای رییس سازمان بورس موافقت کرد.

همچنین در این جلسه به اتفاق آراء به عضویت محمد فطانت فرد در سازمان بورس رای مثبت دادند، این در حالی است که طبق قانون هیات مدیره باید رییس سازمان را معرفی کند تا رییس سازمان بعد از ادای سوگند در شورای بورس بتواند مسوولیت رسمی را بر عهده بگیرد.

بنابراین فطانت فرد با رای شورای عالی بورس به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شد، تا بعد از طی مراحل اداری و صورت جلسه هیات مدیره به استماع شورای بورس رسیده و بعد از تایید شورای بورس رییس سازمان بورس رسما کار خود را آغاز کند.

بنابراین تا زمانی که فرد جدید رسما به شورا معرفی شود، صالح‌آبادی می‌تواند وظایف خود را در سازمان بورس انجام دهد که این فرآیند طی دو روز آینده انجام شده و جلسه فوق العاده شورای عالی بورس به این منظور برگزار می‌شود.

جلسه شورای عالی بورس امروز در حالی برگزار شد که برخی از اعضا با استعفای صالح‌آبادی مخالفت کردند، زیرا معتقد بودند تغییر رییس سازمان بورس با توجه به شرایط فعلی بازار به مصلحت نیست و باید در زمانی وضعیت بهبود پیدا می کند این اتفاق صورت گیرد.

اما با این حال و با توجه به اصرار رییس سازمان بورس این موضوع به رای گیری گذاشته شد و اکثریت اعضا با استعفای صالح‌آبادی موافقت کردند.همچنین برخی از اعضای شورای بورس معتقد بودند که مدیری که سابقه 9 سال مدیریت در بازار سرمایه را دارد می تواند در شرایط فعلی بهتر به بازار کمک کند.

دکتر علی صالح‌آبادی از سال 1384 تاکنون سکان هدایت بازار سرمایه را بر عهده گرفته و اکنون بعد از 9 سال قرار است به بانک توسعه صادرات برود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =