پیش بینی ها درباره قیمت طلا تا آغاز تعطیلات ۲۰۱۵

در حالی که تعطیلات کریسمس‌ و سال جدید میلادی در راه است کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در 2 هفته آینده تغییر عمده‌ای را شاهد نباشد و در مرز 1200 دلار باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، در حالی که همه بر روی تعطیلات کریسمس متمرکز شده اند، اکثر تحلیلگران انتظار ندارند که در طی 2 هفته آینده، تغییر عمده ای در قیمت طلا شاهد باشند.
در حالی که بازارها در روز 25 دسامبر برای کریسمس و اول ژانویه برای جشن سال نو تعطیل هستند، داد و ستد هفتگی در آمریکای شمالی مختل خواهد بود. تحلیلگران گفتند، نقدینگی در بازار در این بازه زمانی به شدت پایین خواهد آمد، زیرا بیشتر فعالان بازار از بازار کنار خواهند کشید و منتظر افزایش فعالیت ها در سال 2015 خواهند ماند.
در پایان معاملات روز جمعه، قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه به 1196 دلار رسید که کاهش هفتگی حدودا 26 دلاری را نشان می داد.
اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا در مقابل افت شدید قیمت ناشی از نتیجه نشست فدرال رزرو مقاومت کرده است. فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که افزایش نرخ بهره را حداقل برای دو جلسه پیش بینی نمی کند.
کولین سیسزینسکی، تحلیلگر بازار طلا گفت، به نظر می رسد که بازار طلا در سطح قیمت حدودا 1200 دلاری تثبیت شده است و ممکن است حداقل تا هفته اول یا دوم سال آینده در همین حد باقی بماند.
وی افزود: «من افراد زیادی را نمی بینم که خواهان ایجاد موجی در طی 2 هفته آینده باشند… حتی قیمت نفت (خام آمریکا) نیز ظاهرا در حدود 55 دلار تثبیت شده است.»
در آستانه آغاز تعطیلات کریسمس، وزارت بازرگانی آمریکا برآورد نهایی خود را از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی امسال منتشر خواهد کرد، اما جولیان جسوپ، رئیس  بخش استراتژی کالایی موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: این قرائت نهایی است و حقیقتا نکته جدیدی را در مورد اقتصاد آمریکا روشن نخواهد کرد.
وی افزود: «ما همین حالا هم می‌دانیم که اقتصاد آمریکا تقویت شده است و انتشار آمارهای جدید نکته جدیدی در بر نخواهد داشت.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  8