راه‌اندازی «پایانه سلف سرویس هوشمند» در هند

یک بانک هندی اخیراً از راه‌اندازی نوعی «پایانه سلف سرویس هوشمند» در هند خبر داده‌اند که مشتریان با استفاده از آن می‌توانند از خودپرداز، پول به حساب خود واریز یا از آن پول نقد دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه Online Banking Industry News، کسیس بانک (Axis Bank) سومین بانک خصوصی کشور هند است که خدماتی در حوزه بانکداری، بیمه و مدیریت سرمایه‌گذاری ارائه می‌نماید.

این بانک نسبتاً جوان که فعالیت خود را از سال 1994 آغاز نموده است، به استفاده از شیوه‌های جدید و ابتکاری در حوزه بانکداری علاقه‌مند است.
مقامات اکسیس بانک اخیراً از راه‌اندازی نوعی «پایانه سلف سرویس هوشمند» در هند خبر داده‌اند که مشتری‌ها با استفاده از آن می‌توانند از یک دستگاه خودپرداز، پول به حساب خود واریز کرده و یا از آن پول نقد دریافت دارند.

در این فرایند مشتری‌ها قادرند حتی بدون داشتن دبیت کارت به حساب خود پول واریز کنند. میزان سپرده‌گذاری در این دستگاه‌ها فاقد محدودیت است.

این پایانه‌های سلف سرویس هوشمند، از طریق کاهش دادن تعداد دفعات بارگذاری پول نقد در دستگاه، بهود عملیات نقدی بانک را به دنبال دارند.

راجیو اناند (Rajiv Anand) یکی از مدیران اکسیس بانک با اشاره به این که بانک متبوع وی در راه‌اندازی فناوری‌های مورد علاقه مشتریان در حوزه بانکی پیشرو است، گفت پایانه‌های سلف سرویس هوشمند یک محصول نوآورانه دیگر اکسیس بانک است که مشتری‌ها با آن می‌توانند تمام تراکنش‌های مالی و غیرمالی خود را به راحتی و به طور رایگان صورت دهند.

بر اساس این گزارش، اکسیس بانک بر ارائه محصولات و سرویس‌های نوآورانه در خودپردازها، CDMها و کیوسک‌های چک‌پذیر متمرکز است.

CDM یا Cash Deposit Machines به ماشین‌های سپرده‌گذاری نقدی اطلاق می‌شود.

منبع: ملی انفورماتیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  73  =  83