«حذف حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت در آستانه حذف

حتمالا طی هفته جاری این استفساریه بررسی و ماحصل آن اعلام می‌شود. اکنون تمام گروه‌ها منتظر استفساریه مجلس هستند تا پس از رفع ابهام و اعلام نظر اقدامات لازم انجام و مشخص شود تفسیر ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه این است که آیا باید حق بیمه از اضافه کار کارمندان دولت کم شود یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ابلاغ بخشنامه‌ «حذف حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت» در مهرماه سال جاری از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری واکنش‌های مختلفی را برانگیخت و موجبات اعتراض بسیاری از مشمولان و کارشناسان امر را فراهم کرد تا جایی که نمایندگان مجلس این مصوبه را غیرقانونی خوانده و با اجرای آن مخالفت کردند.

محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سرانجام مصوبه کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان دولت و جزئیات اجرایی شدن این مصوبه اظهار کرد:‌ طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان دولت در مجلس ارائه و بزودی در مجلس بررسی می‌شود.

وی افزود: احتمالا طی هفته جاری این استفساریه بررسی و ماحصل آن اعلام می‌شود. اکنون تمام گروه‌ها منتظر استفساریه مجلس هستند تا پس از رفع ابهام و اعلام نظر اقدامات لازم انجام و مشخص شود تفسیر ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه این است که آیا باید حق بیمه از اضافه کار کارمندان دولت کم شود یا خیر؟

به گزارش ایسنا، بر اساس این بخشنامه کارمندانی که در حال حاضر ماهیانه هفت درصد از حقوقشان به عنوان حق بیمه کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود پس از بازنشستگی با کاهش 20 تا 30 درصدی حقوق مواجه می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  53  =