ذخایر طلای دو همسایه شماله ایران افزایش یافت

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد در حالی که روسیه برای هشتمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را در ماه نوامبر افزایش داده ولی اوکراین برای دومین ماه پیاپی ذخایر طلا را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول امروز سه شنبه اعلام کرد که میزان ذخایر طلای روسیه طی ماه گذشته با 18.75 تن افزایش به بیش از 1187 تن رسیده است. روسیه هم اکنون پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد.
بر اساس این گزارش روسیه همچنان برای مقابله با تحریم های غرب میزان ذخایر طلای خود را افزایش می دهد. این در حالی است که پیش از این برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال فروش ذخایر طلای روسیه برای مقابله با بحران کاهش ارزش روبل مطرح شده بود.

سایت طلا نوشت:ترکیه نیز طی ماه گذشته ذخایر طلای خود را 11.95 تن افزایش داده و این رقم را به 532 تن افزایش داده است. اوکراین که با درگیری های داخلی در شرق این کشور روبرو است طی ماه گذشته مجبور به فروش ذخایر طلای خود شده است. اوکراین در آستانه ورشکستگی قرار دارد و مجبور به دریافت کمک های مالی بین المللی است.
اوکراین طی ماه گذشته 2.48 تن از ذخایر طلای خود را کاهش داده و این رقم را به 23.63 تن رسانده است. اوکراین طی ماه اکتبر نیز 14 تن از ذخایر طلای خود را فروخته بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  4  =