شتاب ۷ عملیاتی شد/۶ تغییر مهم در شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد

ویرایش جدید نرم افزار شتاب، افزایش تنوع خدمات شتاب(شبکة تبادل اطلاعات بین بانکی) متناسب با فضای گسترده کسب‌ و‌کار، ارتقای امنیت و همسویی با محیط های بین المللی را پشتیبانی می نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک نسخه جدید نرم افزار سامانه مرکز شتاب موسوم به "شتاب 7 " پس از ماه ها طراحی، تولید و تست در بامداد جمعه 14 آذر ماه با موفقیت به بهره برداری رسید.

در ویرایش جدید نرم افزار شتاب، تغییرات گسترده ای به وجود آمده است به گونه ای که افزایش تنوع خدمات شتاب متناسب با فضای گسترده کسب‌ و‌کار، ارتقای امنیت و همسویی با محیط های بین المللی را پشتیبانی می نماید. این مجموعه تغییرات در راستای نیاز های جدید شبکه بانکی ، به کارگیری استانداردهای نوین و ظرفیت سازی مناسب  صورت گرفته است.
فهرست مهمترین  تغییرات صورت گرفته عبارتند از:
1 – ارتقای استاندارد فنی سوئیچ شتاب از ISO8583 v 87  به ISO8583 v 2003   (آخرین ویرایش استاندارد در این حوزه)
2 – ایجاد تراکنش‌های شارژ و دشارژ کیف پول الکترونیکی
3 – ایجاد خلاصه صورت‌حساب 10 تراکنش آخر
4 –  ایجاد تراکنش انتقال از کارت به حساب
5 –  ایجاد تراکنش پرداخت اقساط و  لغو خرید
6 – افزودن الگوریتم های امنیتی قوی تر
لازم به ذکر است؛  مستندات فنی ویرایش " شتاب 7 " پس از طراحی و تدوین ، در مهر ماه 92 در اختیار کلیه بانک ها و پیمانکاران آنها قرار داده شد تا بر اساس آن ارتقاء لازمه  به وجود آید. هر بانک می بایست پس از اعلام آمادگی ، آزمون های تاییدی را انجام و از لحاظ رعایت استانداردهای اعلامی و الزامات فنی، مورد ارزیابی قرار گیرد و چنانچه نتایج آن مثبت باشد؛ پس از تایید نهایی اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ، نسخه شتاب 7 خود را فعال نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1