چکاوک در تهران نیز راه‌اندازی می‌شود

از چهارم دی ماه سال جاری

سامانه مبادله الکترونیک چک (چکاوک) که در چندین استان عملیاتی شده بود، از چهارم دی ماه سال جاری در استان تهران نیز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طرح چکاوک، طرحی است که تمامی مبادلات مربوط به چک‌های بانکی، بین شعب تمامی بانک‌ها به روش سیستمی صورت گرفته و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان را به کمتر از 24 ساعت کاهش داده است.

بر این اساس 14 استان شامل استان‌های زنجان، قم، البرز، قزوین، سمنان، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، مرکزی، گلستان، مازندران و استان تهران به طرح مبادله چک به صورت الکترونیکی پیوسته‌اند.

در این خصوص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای، به لحاظ عملیاتی شدن طرح چکاوک و
حسن اجرای آن، از تمامی کارکنان این بانک در سراسر کشور به ویژه کارکنان اداره کل پایاپای و نظامهای پرداخت، تقدیر و تشکر کرد.

استاندارد نمودن و یکپارچگی در صدور دسته چک و پردازش الکترونیکی چک‌ها از طریق فناوری تصویربرداری، عدم نیاز به گردش لاشه چک، افزایش سرعت پردازش و نقدشوندگی چک ‌ها و انسجام و یکپارچگی با سایر سامانه‌های ملی پرداخت نظیر ساتنا و پایا از جمله مزایای سامانه چکاوک است.

در سامانه چکاوک به دلیل اینکه چک ها به صورت الکترونیکی مبادله می شوند،‌ اسناد دیگر بانک ها به راحتی تشخیص داده می‌شود و امکان سوء استفاده کاهش می یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. سعید می گوید

    سلام
    این طرح اجرای بسیار بسیار بد و ضعیفی داره این طرح. من چک رمزدار بین بانکی گرفتم که حساب یه بنده خدایی که چک داشت رو پر کنم. چک رو بردم بانک مقصد که ملی هم بود (شعبه مهر واقع در تهران خ سهروردی جنوبی) گفتن ممکنه تا شنبه هم نرسه! (امروز چهار شنبه بود!). من برای اینکه معطل ساتنا نشم رمز دار گرفتم و پولی که تو 10 دقیقه قبلا واریز میشد الان حداقل یک روز طول میکشه برسه به مقصد. میگفتن از وقتی چکاوک شده روال اینطوریه. لطفا اطلاع رسانی کنید مردم گرفتار نشن!

ارسال یک پاسخ

26  −  24  =