اپل قیمت آی‌فون را در روسیه ۳۵ درصد گران کرد

یک هفته پس از آنکه اپل فروش آنلاین خود در روسیه را به‌دلیل نوسانات روبل به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد یک هفته پس از آنکه اپل فروش آنلاین خود در روسیه را به‌دلیل نوسانات روبل به حالت تعلیق درآورد.

حالا با قیمت‌های جدید و گران‌تر دوباره این فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کرده است. 

روس‌هایی که دوباره به فروشگاه آنلاین اپل مراجعه کرده‌اند با دید قیمت‌های جدید شوکه شده‌اند چراکه اپل قیمت محصولات خود را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده
 است. 

براساس گزارش کامپیوتر ورد آی‌فون 6 نسخه 16 گیگابایتی حالا 53 هزارو 900 روبل (در حدود 991 دلار) قیمت خورده که پیش از این قیمت آن 33 هزار و 900 روبل (معادل 574 دلار) بود. بر این اساس می‌توان گفت که اپل به‌دلیل کاهش شدید قیمت روبل در برابر دلار آی‌فون را چیزی در حدود 35 درصد افزایش قیمت داده است. 

بنا به نوشته بیزنس اینسایدر اگر اپل همچنان با همان قیمت‌های سابق به فروش آی‌فون ادامه می‌داد مبلغ قابل‌توجهی ضرر می‌کرد. اپل در زمان مسدود کردن سایت آنلاین فروش محصولاتش گفته بود که می‌خواهد در قیمت‌های خود بازنگری کند. این در حالی است که اپل ماه گذشته هم در حدود 25 درصد قیمت محصولاتش را در روسیه افزایش داده بود و آن موضوع را هم به کاهش ارزش روبل مرتبط کرده بود. اپل همچنین قیمت اپلیکیشن‌هایش را هم در فروشگاه نرم‌افزار اپل روسیه دوبرابر افزایش داده است.

قیمت روبل پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بر روسیه با کاهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد و اقتصاد روسیه را به شدت تحت‌فشار قرار داد.

border=0

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  60  =