قیمت طلا به ۱۱۸۵ دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا در معاملات کم حجم پس از کریسمس امروز 12 دلار افزایش یافت و به 1185 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات کم حجم پس از کریسمس بازار امروز اندکی افزایش یافت؛ اما با توجه به تقویت ارزش دلار و شاخص ها در بازار بورس، فلز زرد در مسیر ثبت دومین هفته متوالی کاهشی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 12 دلار افزایش به 1185 دلار رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم 3 هفته اخیر (1170 دلار و 17 سنت) که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود نداشت.
قیمت طلا در این هفته حدود 1.5 درصد کاهش یافته است.
پس از آنکه آمارها نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم سال سریعترین نرخ رشد در 11 سال اخیر را تجربه کرده است، ارزش طلا در بازار کاهش یافت. آمارهای دیگر نیز نشان داد که درخواست ها برای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافته است.
آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا جذابیت طلا برای سرمایه گذاری را کاهش می دهد.
آمارهای قوی همچنین موجب تقویت ارزش دلار شد و این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو زودتر از قبل نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
بالا رفتن ارزش دلار، طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر می کند. افزایش نرخ بهره نیز می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود.
شاخص دلار در اوایل این هفته در نزدیکی بالاترین رقم 9 سال اخیر قرار گرفت.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره و پلاتین نیز در آستانه ثبت دومین کاهش متوالی هفتگی قرار دارد. این در حالی است که قیمت پالادیوم در مسیر رشد هفتگی قرار گرفته است.
همچنین ارزش ین ژاپن روز پنجشنبه در معاملات بسیار کم حجم روز کریسمس، افزایش یافت، اما ارزش دلار فاصله چندانی با بالاترین رقم هفته اخیر نداشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −    =  91