انتقاد بیمه مرکزی از برخی شرکت‌های همکار

بیمه مرکزی عملکرد شرکت‌های بیمه در ارسال و تایید اطلاعات عملیات اتکایی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت‌های بیمه پارسیان، ملت، حافظ، آسیا، سامان، دانا، رازی، دی، نوین، پاسارگاد، کوثر، سرمد، سینا و میهن اطلاعات عملیات اتکایی بیمه‌نامه‌های صادره را از طریق سامانه سنهاب ارسال کرده‌اند. در بخش عملیات قبول اتکایی نیز شرکت‌های بیمه آسیا، دانا، سینا، ملت، پاسارگاد، ایران معین، ایران، کارآفرین، اتکایی امین و اتکایی ایرانیان اطلاعات خود را در این سامانه تایید کرده‌‌اند.
ولی بررسی‌های اداره کل نظارت مالی نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه ایران، البرز، امید، متقابل قشم و متقابل کیش تاکنون اقدام موثری برای ارسال اطلاعات عملیات اتکایی واگذاری در سامانه انجام نداده‌اند. این در حالی است که موسسات بیمه طبق مقررات موظفند اطلاعات عملیات اتکایی خود را به بیمه مرکزی ارسال کنند. بیمه مرکزی ضمن تطبیق تعهدات ریسک بزرگ
(MEGA RISK) با ظرفیت نگهداری هر یک از شرکت‌های بیمه، در صورتی که تعهدات مازاد بر ظرفیت آنها تشخیص داده شود بر لزوم واگذاری بخشی از ریسک به دیگر بیمه گران تاکید می‌کند. به گفته بیمه مرکزی، «سامانه نظارت بر عملیات بیمه‌های اتکایی» با هدف تسریع، تجمیع، کنترل عملیات اتکایی و سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات شفاف و صحیح از نیمه نخست 1393 طراحی، پیاده‌سازی، ابلاغ و جایگزین سیستم ارسال فیزیکی شده است. موسسات بیمه از تاریخ ابلاغ موظف به ارائه اطلاعات این ریسک‌ها از طریق ارسال به سامانه سنهاب هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =