کره شمالی «باراک اوباما» را میمون خواند!

در این فیلم کمدی، موضوع سوء قصد به جان رهبر کره شمالی خط اصلی داستان است. هکرها با حمله به سایت شرکت سونی خواهان لغو اکران این فیلم شده بودند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، لغو اکران فیلم «مصاحبه» را یک «اشتباه» خواند، و همزمان خاطرنشان کرد که آمریکا واکنش درخوری نشان خواهد داد.

فرارو: کره شمالی رسما آمریکا را مسئول اختلال در شبکه اینترنت در این کشور ظرف روزهای اخیر دانست. تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی پس از تهدید هکرها در مورد نمایش فیلم «مصاحبه» بالا گرفت.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ در این فیلم کمدی، موضوع سوء قصد به جان رهبر کره شمالی خط اصلی داستان است. هکرها با حمله به سایت شرکت سونی خواهان لغو اکران این فیلم شده بودند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، لغو اکران فیلم «مصاحبه» را یک «اشتباه» خواند، و همزمان خاطرنشان کرد که آمریکا واکنش درخوری نشان خواهد داد.

پس از آن شبکه اینترنت در کره شمالی با اختلال جدی مواجه شد.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز یکشنبه 27 دسامبر اعلام کرد «آمریکا با هیکل بزرگ و دماغ آویزانش همچون کودکان شرم زده از بازی قایم باشک، اختلالات جدی در عملیات اینترنتی اصلی‌ترین شکبه‌ رسانه‌ای جمهوری خلق کره به وجود آورده است». این کمیسیون همچنین اقدامات آمریکا را شدیدا خنده‌دار توصیف کرد.

کره شمالی با رد اتهامات آمریکا در مورد دست داشتن در حمله سایبری به شرکت سونی و زیر فشار گذاشتن آن برای عدم اکران فیلم «مصاحبه» به باراک اوباما هشدار داد اگر به دنبال صلح و آرامش در خاک آمریکاست، بهتر است به پاک کردن کارهای شیطانی آمریکا و اقدامات خصمانه‌اش علیه کره شمالی همت کند.

این کمیسیون با اشاره به این که اوباما در پشت پرده اکران فیلم «مصاحبه» علیه رهبر کره شمالی قرار دارد، با به کار بردن یک توصیف نژادپرستانه، رییس جمهور آمریکا را «میمون ساکن جنگل‌های استوایی» لقب داد.

شرکت سونی پس از آن‌که اوباما اعلام کرد نباید تسلیم هکرها شد، اکران فیلم «مصاحبه» را از روز کریسمس آغاز کرد. گزارش شده است این فیلم تنها در این روز بیش از یک میلیون دلار فروش داشته است. با این‌حال، اگران این فیلم بیشتر محدود به سینماهای مستقل بوده و سالن‌های بزرگ و زنجیره‌ای به دلیل تهدیدات انجام شده، همچنان تمایلی به اکران آن ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  72