قیمت جهانی طلا به ۱۱۹۵ دلار در هر اونس رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته یک دلار کاهش یافت و در پایان معاملات هر اونس طلا در برابر 1195 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه بانک مرکزی چین گزارش داد در حال بررسی تسهیل مقررات مربوط به نقدینگی در بانک های این کشور است، افزایش پیش خریدها در بازار طلا موجب شد که فلز زرد در روز جمعه بیشترین رشد قیمت را در طی دو و نیم هفته اخیر تجربه کند.
قیمت طلا دیروز به دلیل افزایش قیمت نفت افزایش یافت و در بالاترین رقم به 1199 دلار رسید. این افزایش با کاهش قیمت نفت و تقویت ارزش دلار، اندکی تضعیف شد.
قیمت طلا در کل جلسه دیروز متاثر از گزارش هایی بود که نشان می داد چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، در حال بررسی تغییر خط مشی خود برای تقویت اقتصادش از طریق اجازه دادن به بانک ها برای اختصاص پول بیشتری جهت اعطای وام و سرمایه گذاری است.
احتمال سهل تر شدن مقررات اعطای وام در چین، بزرگترین مصرف کننده بسیاری از مواد خام جهان موجب شد که سرمایه گذاران اقدام به پیش خرید در بازار طلا کنند.
قیمت طلا دیروز با 22 دلار معادل 1.9 درصد افزایش به 1195 دلار و 11 سنت رسید و بیشترین افزایش قیمت یک روزه از 9 دسامبر تاکنون را ثبت کرد. قیمت فلز زرد اما در مجموع هفته یک دلار کاهش یافت.
جرج گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اقدام غیرمنتظره چین ممکن است واقعا به بازار طلا کمک کند.»
کاهش رشد اقتصادی چین تقاضای فیزیکی برای بسیاری از کالاها و از جمله فلزات را کاهش داده است.
در معاملات روز بعد از تعطیلی کریسمس، حجم نقدینگی در بازار همچنان پایین بود، زیرا بازارهای کلیدی نظیر بازار استرالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و انگلیس روز جمعه تعطیل بود. اما بازار نیویورک باز بود.
به رغم افزایش قیمت روز جمعه، بعید است حس سرمایه گذاری در بازار طلا در چند ماهه نخست سال 2015 بهبود یابد، زیرا بازارها انتظار دارند اقتصاد آمریکا به رشد خود ادامه دهد و این رشد موجب افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  37