روسیه سوئیفت داخلی راه انداخت

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: این سرویس جدید با هدف اطمینان از انتقال امن پیامهای مالی در داخل کشور راه‌اندازی شده و گامی دیگر در جهت بهبود خدمات مالی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس بانک مرکزی روسیه سرویس پرداخت جدید مشابه سوئیفت را با هدف فاصله گرفتن از سلطه مالی غرب افتتاح کرد. این سامانه اکنون در حال سرویس‌دهی است و ظرف 6 ماه آینده به ظرفیت بهینه خود می‌رسد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: "این سرویس جدید با هدف اطمینان از انتقال امن پیامهای مالی در داخل کشور راه‌اندازی شده و گامی دیگر در جهت بهبود خدمات مالی است".

این سامانه جدید به همه نهادهای مالی امکان می‌دهد پیامهای مالی را با فرمت مشابه سوئیفت در همه مناطق روسیه و بدون محدودیت انتقال دهند.

درخواست انگلیس برای قطع ارتباط بانکهای روسیه با سوئیفت، یکی از دلایل راه‌اندازی این سیستم بوده است. مدیر نظامهای پرداخت ملی بانک بانک مرکزی روسیه اعلام کرد هزینه انتقال پیامهای مالی از طریق این سیستم قابل مقایسه با دیگر سیستم‌های پرداخت در بازار است.

سوئیفت (سامانه بین‌المللی ارتباطات مالی بین بانکی) یک سیستم انتقال پیامهای مالی بین کشوری است که بیشتر بانکها از آن استفاده می‌کنند. اطلاعاتی که این سیستم منتقل می‌کند (مانند دستورات پرداخت)، در یک بستر امن ارتباطی بین نهادهای مالی تبادل می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  5  =