پردرآمدترین و کم‌ درآمدترین شهرهای ایران

بر اساس آمار مرکز ایران، تهران به عنوان پردرآمدترین استان و مرکزی به عنوان کم‌درآمدترین استان کشور شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که در سال 1392 اعلام شده است، استان تهران با متوسط درآمد ماهیانه حدودا 2 میلیون و 400 هزار تومان بیشترین درآمد متوسط ماهیانه و استان مرکزی با درآمد ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان، کمترین متوسط درآمد ماهیانه یک خانوار شهری را در سال 1392 به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس این آمار هزینه زندگی هر خانوار تهرانی 2 میلیون و 280 هزار تومان است و هر خانوار در استان مرکزی ماهیانه یک میلیون و 384 هزار تومان هزینه می‏‌کنند.

متوسط درآمد اظهار شده ماهیانه یک خانوار شهری کشور در سال 1392، حدود یک میلیون و 700 هزار تومان بوده که نسبت به سال 1391، 22.3 درصد افزایش داشته است. 53.3 درصد این درآمدها از محل درآمدهای متفرقه، 30 درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری و 16.7 درصد از محل مشاغل آزاد تامین شده است.

بررسی متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری، بر اساس فعالیت اصلی محل کار سرپرست خانوار نشان می‏‌دهد، خانوارهایی که فعالیت اصلی محل کار سرپرست آن‎ها، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» است با درآمد اظهار شده ماهیانه 3 میلیون و 154 هزار تومان در سال، بیشترین درآمد و خانوارهایی که فعالیت اصلی محل کار سرپرست آن‏ها «خانوارهای معمولی دارای مستخدم» است، با درآمد اظهار شده ماهیانه 971 هزار تومان کم‎ترین درآمد را در سال 1392 داشته‎اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =