داعش، دومین جنگنده ائتلاف را سرنگون کرد

منابع محلی، نیمه شب گذشته اعلام کردند گروه تروریستی داعش یک هواپیمای جنگی ائتلاف جهانی را در ناحیه «الضلوعیه» در شمال عراق ساقط کرد؛ خبری که ارتش عراق و آمریکا هنوز واکنشی به آن نشان ندادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تسنیم: تنها چند ساعت پس از آنکه نیروهای دولتی عراق از پاکسازی شماری از محله‌ها در الضلوعیه در استان صلاح‌الدین خبر دادند، منابع محلی نیمه های شب گذشته فاش کردند که گروه تروریستی داعش یک جنگنده متعلق به نیروهای ائتلاف نظامی را در این منطقه سرنگون کرده است.

تاکنون ارتش عراق و فرماندهی مرکزی آمریکا که حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه را تحت نظر داد، به احتمال وقوع این حادثه واکنش نشان نداده‌اند و اطلاعاتی نیز درخصوص هویت این جنگنده ساقط شده و نوع آن وجود ندارد.

در صورتی‌که این اطلاعات صحیح باشد، این دومین حادثه از این دست خواهد بود. هفته گذشته گروه داعش یک جنگنده F16 اردنی را در «الرقه» شمال سوریه سرنگون کرد و خلبان آن را به اسارت گرفت.

فرماندهی مرکزی آمریکا و دولت اردن سقوط جنگنده اردنی توسط داعش را رد و تأکید کردند که در شرایط حاضر که دسترسی به لاشه‌های هواپیما و خلبان آن وجود ندارد، امکان شناسایی دلیل سقوط این پرنده جنگی نیز ممکن نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  66