اظهارات مهم اوباما درباره توافق بزرگ با ایران

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در صورت موافقت ایران با یک توافق هسته‌ای بلند مدت این کشور می‌تواند به یک قدرت منطقه‌ای بسیار موفق تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در صورت موافقت ایران با یک توافق هسته‌ای بلند مدت این کشور می‌تواند به یک قدرت منطقه‌ای بسیار موفق تبدیل شود.

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: اگر ایران با یک توافق بلند مدت که موجب محدود شدن برنامه هسته‌ای اش شود موافقت کند می‌تواند به یک قدرت منطقه‌ای بسیار موفق تبدیل شود.

اوباما در این گفت و گو تاکید کرد که آنها این فرصت را دارند که روابطشان با جهان را عادی کنند.

وی تصریح کرد:‌ ایران باید از این فرصت برای رسیدن به توافقی که موجب لغو تحریم‌ها شود استفاده کند. چون منابع توانایی و پختگی لازم در ایران وجود دارد و این کشور می تواند به یک قدرت منطقه‌ای بسیار موفق تبدیل شود.

رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: ایران می‌تواند یک قدرت منطقه‌ای باشد که در عین حال به استانداردهای یبن‌المللی و قوانین بین‌المللی پایبند است و این اتفاق برای همگان خوب خواهد بود.

باراک اوباما همچنین دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران را ممکن دانست.

وی در ادامه اظهار کرد: من این مساله که ایران پس از جنگ وحشتناکی که با عراق در دهه‌ی 1980 داشت دارای نگرانی‌های دفاعی مشروع باشد را به رسمیت می‌شناسم .

اما رئیس جمهور آمریکا ایران را به دلیل حمایت از سازمان‌هایی همچون حزب‌الله که اسراییل را تهدید می‌کند مورد انتقاد قرار داد.

وی علاوه بر این درباره‌ی کمک به کشورهای جنگ زده چون لیبی ، سوریه و عراق گفت: ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم اما نمی‌توانیم این کار را برای آنها انجام دهیم و باید دلارهای خود را برای بازسازی مدارسمان جاده‌هایمان ، علوم پایه‌مان و انجام تحقیقات در آمریکا صرف کنیم.

به گزارش ایسنا، این درخواست اوباما در حالی است که مقامات کشورمان همواره بر ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید و اعلام کرده‌اند که محدودیت در برخی زمینه‌ها تنها برای مدت مشخص و در جهت اعتماد‌سازی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =