۴ مقام روسی در لیست جدید تحریم‌ آمریکا

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه 4 مقام روسی به خاطر نقض حقوق بشر اعمال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، دولت آمریکا در حالی 4 مقام روسی را به اتهام نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود علیه مسکو قرار داده است که مدعی است دو مقام روسی در سرپوش گذاشتن بر مرگ یک وکیل حقوقی که در زندان جان خود را از دست داده نقش داشته‌اند.

ممنوعیت صدور ویزا و توقیف اموال و دارایی علیه دو مقام جمهوری چچن نیز از سوی آمریکا وضع شده است. واشنگتن این دو مقام چچنی را نیز به آدم ربایی و شکنجه یکی از فعالان سیاسی چچن متهم کرده است.

با افزوده شدن این 4 نفر به فهرست تحریم‌های آمریکا تعداد کل مقام های روسی که از سال 2012 میلادی تاکنون از سوی واشنگتن تحریم شده‌اند به 34 نفر رسیده است.

بحران اوکراین موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به شدت کاهش یابد و به پایین ترین سطح پس از جنگ جهانی دوم برسد. ناتو در ماه‌های اخیر نیروهای بیشتری را در منطقه بالتیک مستقر کرده است. اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود بهانه‌ای برای ناتو شده تا حضور نظامی خود در منطقه را افزایش دهد.

کشورهای غربی بارها روسیه را به دست داشتن در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها تحریم‌های اقتصادی و تجاری زیادی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −    =  70