چین دخالت کره شمالی در حمله سایبری به سونی را رد کرد

در ادامه تنش لفظی میان شرق و غرب بر سر هک شدن سونی پیکچرز، دولت چین ضمن محکومیت تمامی انواع حملات سایبر تصریح کرد شواهدی دال بر دخالت کره شمالی در این کار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از شیکاگو تریبون، دولت ایالات متحده بارها اعلام کرده کره شمالی مسئول حمله یاد شده است که به سرقت اطلاعات محرمانه و فیلم‌های تولیدی آن منجر شد.

کاخ سفید مدعی است دولت کره شمالی در واکنش به تمسخر رهبر کره شمالی در فیلم مصاحبه محصول استودیوی سونی پیکچرز دست به این کار زده است.

هفته گذشته اینترنت کره شمالی چندین بار مختل شد و گفته می‌شود این کار واکنش کاخ سفید به هک شدن سونی پیکچرز بوده است. گروه هکری یاد شده که عنوان حافظان صلح را برای خود انتخاب کرده تهدید کرده که به این نوع حملات ادامه می‌دهد.

Hua Chunying سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفته است: قبل از هرگونه نتیجه‌گیری در این زمینه باید واقعیات و شرایط را به طور کامل در نظر گرفت. چین بر مبنای قوانین بین‌المللی و قوانین چین به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: چین با تمامی انواع حملات سایبری و سایبر تروریسم مخالف است و بر این موضع خود تاکید می‌کند. این در حالی است که روز گذشته یکی از نمایندگان کنگره آمریکا به طور تلویحی چین را نیز در حمله هکری یاد شده مقصر دانسته بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =