دولت برداشت از صندوق توسعه ملی را پذیرفت

عضو کمیسیون اقتصادی از جلسه مشترک با حضور سیف، طیب نیا، نوبخت و حسینی خبر داد و گفت: مسئولان دولتی به برداشت از صندوق توسعه اذعان کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر از جلسه مشترک رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی رئیس جمهورو وزیر اقتصاد با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی برداشت 4.1 میلیار دلاری دولت از صندوق توسعه ملی خبر داد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موضوع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص برداشت دولت از صندوق توسعه ملی و مصاحبه آقای نوبخت و آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین انتشار اسناد از سوی دادستان دیوان محاسبات، جلسه ای برای بررسی این موضوع با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی، حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، طیب نیا وزیر اقتصاد، نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسئولان دولت و نمایندگان موضع خود در این خصوص را بیان کردند، گفت: پس از 3 ساعت بحث و بررسی نهایتا جمع بندی صورت گرفت.

حاجی دلیگانی در تشریح این جمع بندی اظهار داشت: همه مسئولان حاضر اذعان داشتند که برداشت از صندوق توسعه ملی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اما چون مصرف این بودجه در راستای رفع نیازهای کشور بوده و سوءاستفاده ای صورت نگرفته است مقرر شد دیوان محاسبات از راه قانونی این پرونده را رسیدگی کند.

وی اظهار داشت: مقرر شد کمیته مشترکی بین دولت و مجلس شامل آقایان غلامرضا مصباحی مقدم، احمد توکلی به همراه طیب نیا وزیر اقتصاد و سیف رئیس کل بانک مرکزی برای جمع بندی موضوع تشکیل شود و سپس نتایج آن برای شفاف کردن موضوع برای مردم طی بیانیه ای اعلام شود.

به گزارش مهر، مفاد بیانیه به این شرح است:

1- در تاریخ 26/12/92 مبلغ یاد شده از حساب توسعه ملی سند خورده است، به همین جهت اشتباه رخ داده است.

2- متعاقبا با تذکر دیوان محاسبات به بانک مرکزی سند دیگری صادر و اشتباه مذکور اصلاح می‌گردد و مبلغ مذکور از منشأ درآمد نفت منظور شده است.

3- درآمد ناشی از آن صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.

4- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به استناد گزارش دیوان محاسبات خلاف واقع نبوده و کذبی در کار نبوده است.

5- رسیدگی به جزئیات در دیوان محاسبات کماکان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =