افزایش توانایی مغز با مهارت انگشتان دست روی نمایشگر

کارشناسان در پایان یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده‌اند که مهارت کاربر در جریان استفاده از نمایشگر لمسی موبایل می‌تواند روی مغز تاثیر بگذارد و کورتکس مغز آنها را فعال‌تر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارشناسان در پایان یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده‌اند که مهارت کاربر در جریان استفاده از نمایشگر لمسی موبایل می‌تواند روی مغز تاثیر بگذارد و کورتکس مغز آنها را فعال‌تر کند.

تمام اعضای بدن، چه بخش‌های بیرونی که هر روز آنها را مشاهده می‌کنیم و چه ارگان‌های داخلی، به مغز متصل می‌شوند و هر یک از آنها بخش مجزایی برای پردازش اطلاعات در مغز را به خود اختصاص داده‌اند.
مغز به کمک بخشی موسوم به کورتکس می‌تواند احساس را به ارگان‌های مختلف بدن منتقل کند و این طور که بررسی‌های جدید نشان داده است و از آنجا که فعالیت این واحد از مغز انسان براساس مهارت افراد تغییر می‌کند، بررسی‌های جدید نشان داده است مهارت استفاده از گوشی‌های هوشمند نیز می‌تواند روی این بخش از مغز تاثیر بگذارد.
«موسسه علوم محاسباتی مغز» وابسته به دانشگاه زوریخ با همکاری مرکز مطالعاتی ETH Zurich مطالعات گسترده‌ای را روی صاحبان گوشی‌های هوشمند انجام داده‌اند و رابطه میان مهارت استفاده از انگشتان دست این افراد با مغز آنها را کشف کرده‌اند.
در این بررسی مشخص شده است شکل‌گیری مغز انسان به مرور زمان می‌تواند بر اساس میزان استفاده از گوشی هوشمند و مهارت کاربر در جریان به‌کارگیری این دستگاه الکترونیکی انجام شود.
با توجه به اینکه دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی در تغییر رفتارهای روزمره انسان تاثیر فراوان دارند، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که این روند می‌تواند روی مغز تاثیرات مستقیم برجا بگذارد.
«آرکو گاوش» (Arko Gaosh) از محققان «موسسه علوم محاسباتی مغز» در این خصوص توضیح داد: «گوشی‌های هوشمند فرصتی را در اختیار ما قرار می‌دهند تا بفهمیم که مدل‌های مختلف زندگی روزمره می‌تواند روی مغز انسان‌های معمولی تاثیر بگذارد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −    =  22