تاثیر یک کشور بر بازار جهانی نفت اغراق است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اینکه اراده یک کشور باعث تاثیر بر قیمت نفت شده باشد، اغراق است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی خود که امروز چهارشنبه در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر تحرکات عربستان بر بازار نفت و همچنین اخبار منتشر شده درباره نامه ایران به عربستان اظهار داشت: چنین نامه‌ای در میان نبوده و آخرین نامه‌ای که بین 2 کشور مبادله شده، نامه وزیر خارجه کشورمان به همه همتایان در جهان بجز رژیم صهیونیستی بوده و پاسخی را هم مقامات عربستانی داشتند و چیزی فراتر از آن نبوده است.

وی در خصوص بحث کاهش قیمت جهانی نفت نیز گفت: در این خصوص گمانه‌ زنی‌ها در سطح ایران، منطقه و جهان پیرامون بازار نفت و تاثیرات آن بر روندهای اقتصادی و مبادلات تجاری و حوزه‌های سیاسی فراوان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بازار نفت در دوره‌های مختلف شاهد چنین نوساناتی بوده و این اولین بار نیست که در تاریخ اوپک و سایر کشورهای تولید کننده موضوع کاهش قیمت نفت رخ می‌دهد، اظهار داشت: شاید این بار همزمانی آن با تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای گمانه‌زنی‌ها در خصوص تاثیر تصمیمات سیاسی بر این روند را بیشتر کرده است.

افخم ادامه داد: اینکه آیا می‌شد بهتر از این تصمیم گرفت، صاحبنظران معتقدند که در حوزه تصمیم سازان معقتدند که می‌شد بهتر از این بر روند کاهش قیمت‌ها تاثیر بگذارند، اما بگوییم صرفاً یک کشور چنین اراده‌ای داشته و اراده یک کشور باعث شده که چنین آثاری بر بازار جهانی نفت رخ دهد، اغراق است و مجموعه این عوامل را باید با هم دید. در این خصوص چیزی به صورت رسمی و مستند که ملاک دقیق ما باشد در اختیار نداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  +    =  93