پربیننده‌ترین موضوعات ویکی‌پدیا در سال ۲۰۱۴

شرکت ویکی‌پدیا که بزرگ‌ترین خدمات دایره‌المعارف آنلاین جهان را ارائه می‌دهد برای نخستین بار گزارش سالانه‌ای منتشر کرده است که میزان خواندن و ویرایش مقالات توسط کاربران جهانی در سال 2014 میلادی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد شرکت ویکی‌پدیا که بزرگ‌ترین خدمات دایره‌المعارف آنلاین جهان را ارائه می‌دهد برای نخستین بار گزارش سالانه‌ای منتشر کرده است که میزان خواندن و ویرایش مقالات توسط کاربران جهانی در سال 2014 میلادی را نشان می‌دهد.

به گزارش رایورز، ویکی‌پدیا اعلام کرد که طی یک سال گذشته بیش از 100 میلیون تغییر در مقالات آن ایجاد شده است و مهم‌ترین موضوعاتی که در این جریان مورد ویرایش قرار گرفته شامل بحران سیاسی اوکراین و المپیک زمستانی 2014 روسیه می‌شود.

جام جهانی فوتبال 2014 برزیل نیز یکی از پربحث‌ترین موضوعات ویکی‌پدیا در یک سال گذشته بوده است و البته ضعف انگلستان برای برگزاری مسابقات فوتبال نیز باعث شده است تا صفحه «تیم ملی فوتبال انگلستان» بیش از بقیه صفحات ویرایش شود. رفراندوم اسکاتلند از دیگر موضوعاتی بوده است که در این سال بسیار مورد توجه قرار گرفته است و البته انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل و انتخابات مجلس سنای آمریکا نیز مهم‌ترین موضوعات سیاسی ویکی‌پدیا در سال 2014 بوده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  59  =