حسگر اثرانگشت آی‌فون زیرسوال هکرها

استفاده از حسگرهای اثرانگشت در گوشی‌های هوشمند به‌عنوان یک ابزار امنیتی با ادعای یک هکر سرشناس آلمانی که اعلام کرد روشی ابداع کرده که می‏تواند اثرانگشت افراد را کپی‌برداری کند زیر سوال رفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یان کریسلر هکر سرشناس آلمانی می‏گوید، روشی را ابداع کرده که با استفاده از یک دوربین‏ عکاسی معمولی می‏تواند اثر انگشت افراد را کپی کند. کریسلر گفت: با این روش انقلابی موفق شده با استفاده از نرم‏افزار در دسترس very finger یک کپی دیجیتال از اثرانگشت اورسولا فاندر لین – وزیر دفاع آلمان – را به‌دست آورد. به گفته او، با استفاده از تصاویر باکیفیت دست وزیر دفاع آلمان در مراسمی در ماه اکتبر که از فاصله سه متری ثبت شده به اثر انگشت وی دست یافته است.

روش ابداعی این هکر احتمالا کارآیی اسکنرهای اثرانگشت به عنوان یک روش امنیتی را زیرسوال خواهد برد. درحالی‌که این اسکنرها از دهه 1990 وجود دارند، اقدام شرکت اپل مبنی بر گنجاندن حسگر اثرانگشت در گوشی‌های آی‌فون 5S ایده استفاده از این حسگرها را احیا کرد.

این حسگر‏ها جانشین لزوم وارد ‏کردن رمز برای بازکردن قفل گوشی یا استفاده از سیستم پرداخت موبایلی شده‌اند. درحالی‌که چندین هکر بلافاصله پس از رونمایی از قابلیت تشخیص اثرانگشت در آی‌فون 5S آسیب‏پذیری حسگر‏های اثرانگشت در برابر اثر انگشت جعلی را اعلام کردند، این حسگرها همیشه نیازمند دسترسی فیزیکی به اثر انگشت هستند. شرکت‌های اپل و سیناپتیک سازنده حسگر‏های اثرانگشت مورد استفاده در گوشی‏های سامسونگ و دیگر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند و لپ‏تاپ، در این باره اظهارنظر نکردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  +    =  39