گمانه زنی‌ درباره وخامت حال پادشاه عربستان

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در حالی در بیمارستان بستری شده است که از نوامبر 2012 و پس از عمل جراحی از ناحیه ستون فقرات در هیچ مراسم رسمی خارج از کشور حضور نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در حالی در بیمارستان بستری شده است که از نوامبر 2012 و پس از عمل جراحی از ناحیه ستون فقرات در هیچ مراسم رسمی خارج از کشور حضور نداشته است.

گمانه زنی‌ها در مورد شدت وخامت حال پادشاه عربستان

رسانه های غربی 28 مارس گذشته  تصویری از ملک عبدالله در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا منتشر کردند که در آن وی با یک لوله تنفسی در بینی نشان داده می شد؛ تصویری که گمانه زنی ها در مورد وخامت شدید حال پادشاه عربستان و احتمال کناره گیری از قدرت را به دنبال داشت.

این گمانه زنی ها در حالی بود که پادشاه عربستان 27 مارس گذشته امیر مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی 69  خود را به عنوان ولیعهد ولیعهد کنونی یعنی سلمان بن عبدالعزیز تعیین کرد تا در صورت خالی ماندن پست ولیعهدی با او بیعت شود و علاوه بر این در صورتی که منصب پادشاه و ولی عهد همزمان خالی بماند با او به عنوان پادشاه بیعت شود.

در آن زمان منابع سعودی تصمیم پادشاه مبنی بر کناره گیری از پادشاهی را تکذیب و اعلام کردند وی همچنان قادر است حکومت را اداره کند.

ملک عبدالله که از سال 2005 پادشاهی عربستان را بر عهده دارد، از 17 نوامبر 2012 در شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز وابسته به گارد ملی از ناحیه ستون فقرات تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن زمان در هیچ مناسبت و مراسم رسمی خارج از عربستان حضور نیافت جز اینکه کمتر از یک ماه پیش در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه که نهم دسامبر برگزار شد، حضور یافت.

به این ترتیب ولیعهد عربستان در بیشتر نشست های شورای وزیران حضور یافته و ریاست آن را برعهده داشت.

اما عمل جراحی اخیر ملک عبدالله بن عبدالعزیز چهارمین عمل او در عربستان در دو سال اخیر بود و پیش از آن نیز در اکتبر 2011 تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته بود.

در این میان رسانه های سعودی روز گذشته از بستری شدن پادشاه عربستان در بیمارستان به منظور آزمایشات و معاینات پزشکی خبر داده و دیگر هیچ توضیح و خبر دیگری در این خصوص منتشر نکردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1