پاسخ گستاخانه بحرین به درخواست ظریف

بحرین در واکنش به درخواست محمد جواد طریف وزیر خارجه ایران برای آزادی «شیخ علی سلمان» رئیس بزرگ‌ترین جمعیت معارض سیاسی بحرین، بار دیگر ایران را متهم به دخالت در امور خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بحرین در واکنش به درخواست محمد جواد طریف وزیر خارجه ایران برای آزادی «شیخ علی سلمان» رئیس بزرگ‌ترین جمعیت معارض سیاسی بحرین، بار دیگر ایران را متهم به دخالت در امور خود کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: اظهارات مخالف قانون و عُرف بین‌الملل محمد جواد طریف وزیر خارجه ایران درباره اقدامات قانونی بحرین در حق یکی از شهروندان بحرینی را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: درخواست‌هایی در مورد چند تخلف قانونی صرفا مربوط به امور داخلی بحرین و دادستانی عمومی این کشور است که با مراعات کامل حقوق شخص مذکور (شیخ سلمان) و بر اساس قانون بحرین و بدون هیچ گونه تبعیض و بر اساس مساوات به آن رسیدگی خواهد شد تا امنیت و آرامش ملی برای همه بدون استثناء فراهم شود.

وزارت خارجه بحرین در پایان تاکید کرد تکرار اینگونه اظهارات غیر شایسته و تحریکات سیاسی، دینی و رسانه‌ای مستمر –به تعبیر این کشور- نتایج خطرناکی بر امنیت و آرامش خلیج فارس خواهد گذاشت.

محمد جواد ظریف چهارشنبه (دیروز) خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین شد.

رژیم بحرین روز یکشنبه (8 دی) علی سلمان را بازداشت کرد و از تمدید مهلت بازداشت وی برای هفت روز خبر داد که این موضوع با واکنش شدید مردم داخلی و خارجی روبه‌رو شد.

تاکنون شخصیت‌ها و نهادها و جنبش‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی مانند آیت‌الله علی سیستانی در عراق و حزب‌الله در لبنان، نهادهای حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل به بازداشت شیخ سلمان اعتراض و آن را محکوم کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  5