سه روز متوالی برای کاهش نرخ دلار

قیمت شاخص بازار ارز ایران چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش پیدا کرد تا دلار در پنجمین روز هفته به بهای 3510 تومان معامله شود. در حالی که دلار روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مجموع 40‌تومان کاهش بها را تجربه کرده بود، چهارشنبه نیز 25 تومان دیگر ارزان شد تا بهای این ارز از دوشنبه 65 تومان کاهش یافته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به این ترتیب ارزش دلار در سه روز گذشته 5/1 درصد افت کرده است و این روند نزولی موجب شده که فعالان بازار تمایل چندانی به خرید ارز نشان ندهند. دیروز در بازار ارز سه رویکرد متفاوت بازیگران ارزی موجب شد تا بازیگران تمایلی به خرید ارز نداشته باشند.

 برخی از بازیگران به دلیل «احتیاط» تنها به خرید و فروش محدود ارز پرداختند؛ اما برخی دیگر به دلیل «احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها» تمایلی به خرید ارز نشان ندادند، اما عدم مشارکت گروه سوم در معاملات روز گذشته ناشی از «سبک شدن حجم معاملات در بازارهای جهانی» مانند بازار دبی بود.

 دلار در پنجمین روز هفته معاملات خود را با قیمت 3530 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه داشت. پس از کاهش 5 تومانی ابتدای روز، بهای دلار در ادامه فعالیت بازار با کاهش بیشتری مواجه شد و تا ساعت یک بعدازظهر قیمت به 3520 تومان رسید.

اما این پایان افت شاخص بازار نبود و تا ساعت 3 بعدازظهر بهای دلار تا 3510 تومان پایین آمد. این در حالی است که در این ساعات نرخ فروش دلار بین بازیگران غیررسمی تا زیر 3500 تومان پایین آمد و با قیمت 3490 تومان به فروش رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30