طرح کمیسیون انرژی برای یارانه، سوخت و برق

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از احتمال تصویب طرح این کمیسیون توسط نمایندگان که دربرگیرنده حذف پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم و آزاد شدن قیمت حامل های انرژی از سال آینده است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا سیدهاشم بنی هاشمی افزود: در روند بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور در کمیسیون های تخصصی، تصمیمات مثبتی نیز در کمیسیون انرژی اتخاذ شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصویب اعضای کمیسیون انرژی، پیشنهاد آزاد شدن قیمت حامل های انرژی در قالب بودجه سال آینده کل کشور در صحن علنی مطرح می شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تصویب این کمیسیون پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم حذف و صرفا یارانه به افراد نیازمند با ساز و کار تشخیصی مناسب اعطا می شود.

بنی هاشمی افزود: با توجه به نظرات مثبت نمایندگان در این زمینه، به احتمال زیاد این دو موضوع در مجلس تصویب و از سال 94 اجرا می شود.

وی در زمینه تعیین تکلیف درآمدهای حاصل از اجرای این دو اقدام نیز گفت: براساس تصمیم گیری در کمیسیون، از صرفه جویی های اجرای این مصوبات در حوزه انرژی، امور زیربنایی و تولید سرمایه گذاری خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت این راهکار می تواند در کوتاه مدت موثر باشد.

وی ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه را موکول به طرح این مصوبات در صحن علنی مجلس دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  8  =