سهم ۵۰ هزار میلیاردی مسکن مهر از تسهیلات بانکی

در سال گذشته 28 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به مسکن و ساختمان اختصاص یافت و مجموعه سهم دریافتی مسکن مهر به 50 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا آخرین آمارها از تسهیلات اعطایی به بخش مسکن و ساختمان در پایان سال گذشته بیانگر آن است که پرداخت بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی به این بخش نسبت به سال 1391 با رشد 8.7 درصدی به بیش از 28 هزار و 700 میلیارد تومان رسید که حدود 12.2 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در سال 1392 را تشکیل می دهد.

** 93 درصد از تسهیلات بانک مسکن به ساختمان و مسکن رسید

همچنین آمار عملکرد تسهیلات پرداختی بانک مسکن در سال گذشته حاکی از آن است که 93.8 درصد از کل تسهیلات پرداختی این بانک به بخش ساختمان و مسکن اختصاص یافته است در عین حال بانک مسکن مبلغ 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اعطا کرده که نسبت به سال قبل حدود 14.1 درصد کاهش دارد.

بنابراین گزارش، تسهیلات تکلیفی پرداخت شده توسط بانک‌های دولتی به بخش مسکن از ابتدای شروع طرح مسکن مهر تا پایان اسفند ماه 1392 بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان بوده که در قالب طرح‌های حمایتی مختلف دولت و به تعداد بیش از چهار میلیون فقره تسهیلات پرداخت شده است.

بیشترین سهم از مبلغ تسهیلات اعطایی حدود 71.7 درصد معادل 36 هزار میلیارد تومان بوده که به طرح حق بهره وری زمین 99 ساله در قالب تسهیلات ساخت مسکن مهر تعلق گرفته است.

همچنین سهم تسهیلات اعطایی این بانک‌ها به منظور کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز 15.6 درصد است.

** عملکرد اجرایی طرح مسکن مهر

اما آمار عملکرد طرح مسکن مهر از ابتدای اجرا تا پایان سال گذشته نشان می‌دهد پروانه ساخت حدود دو میلیون واحد مسکونی در این طرح صادر شد که از این میزان یک میلیون و 965 هزار واحد مسکونی در مراحل ساخت قرار گرفته اند و یک میلیون و 296 هزار واحد نیز آخرین مرحله ساخت را پشت سر گذاشته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  83  =