بی‌حجابی در این دنیا جایی ندارد

عاملی با بیان اینکه رضاخان با واجب کردن کشف حجاب، به قرآن و زنان و مردان ایرانی اهانت کرد، افزود: باید برای زنان و مردان آن زمان بزرگداشت برگزار شود، چون برخی زنان هفت سال تا سقوط رضاخان خانه‌نشین شدند، اما حجاب خود را برنداشتند.

ایسنا: آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخان، گفت: هشتاد سال پیش، رضاخان مأموریت یافت حجاب را از زنان ایرانی حذف کند و چنین وانمود می‌کرد که اگر در جامعه‌ای زنان عریان نباشند، پیشرفت در آن کشور و جامعه امکانپذیر نیست.

عاملی با بیان اینکه رضاخان با واجب کردن کشف حجاب، به قرآن و زنان و مردان ایرانی اهانت کرد، افزود: باید برای زنان و مردان آن زمان بزرگداشت برگزار شود، چون برخی زنان هفت سال تا سقوط رضاخان خانه‌نشین شدند، اما حجاب خود را برنداشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه علما شاه را وادار کردند تا قانون کشف حجاب را لغو کند، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز افسران فرهنگی غرب در حال پیاده کردن اهداف شوم خود در ایران هستند و در این راستا باید توجه ویژه‌ای به بحث فرهنگی ملی و ایرانی داشته باشیم.

نماینده‌ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری جامعه‌ی غرب را نمایشگاهی عبرت‌آموز معرفی و خاطرنشان کرد: مهار انقلاب، نبرد رسانه‌ای و ساماندهی نافرمانی مدنی سه روش و هدف غرب برای دستیابی به اهداف شوم خود در ایران است.

امام جمعه اردبیل ضمن تجلیل از مانور با عظمت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان، این مانور را نماد عظیمی بر اقتدار علمی، نظامی و روحی کشور دانست و گفت: این مانور عظیم باعث کشیده شدن دندان طمع دشمن شد و با نمایش این مانور عظیم تحولاتی در عرصه نظامی کشور رخ داد که در تاریخ کشور نبوده است.

بی‌آبی منطقه را فراگرفته است

خطیب جمعه‌ی اردبیل با بیان اینکه بی‌آبی و عدم بارش نزولات الهی منطقه را فراگرفته است، تصریح کرد: اگر چنین پیش برود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی منطقه وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل استغفار، رحم کردن مردم به همدیگر و دست‌گیری از هم را باعث باز شدن درهای رحمت الهی به سوی بندگان دانست و خاطرنشان کرد: از خداوند متعال، بارش نزولات الهی به منطقه را خواستار هستیم.

عاملی مسئولیت، بیت‌المال و خون شهدا را امانت‌هایی از سوی خدا به انسان‌ها دانست و افزود: کسانی که وظیقفه‌ی شرعی را زیرپا می‌گذارند و کار ارباب رجوع را امروز و فردا می‌کنند، عذابی عظیم در انتظار آنان است.

امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود از دسته گل ‌ای گرانقیمت که بر سر اموات برده می‌شود هم‌چنین حیف و میل شدن غذاهایی که در احسان اموات داده می‌شود، به شدت انتقاد کرد و مسلمانان را به صرفه‌جویی و دقت در امور دعوت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. صالح می گوید

    زن موجودی است قدرتمند چرا که رضا خان را در کشف اجبار ی حجاب وبرخی دیگر از دولتمردان ومردم که در بعد از انقلاب سعی در اجباری کردن حجاب داشته اند ناکام گذاشته است

ارسال یک پاسخ

8  ×    =  80