کاهش ۸ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

قیمت طلا در جریان معاملات هفته گذشته 8 دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در پایان معاملات هفته در برابر 1187 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  تسنیم به نقل از مارکت واچ، در حالی که شاخص ها در بازار بورس دیروز به دلیل انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار افت داشت، قیمت طلا در معاملات متلاطم روز جمعه افزایش یافت.
قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه در معاملات کم حجم دیروز، 2 دلار و 70 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش یافت و به 1187 دلار رسید.
این افزایش در حالی بود که بازار سهام به دلیل کاهش بیش از حد انتظار شاخص تولید ماه دسامبر شاهد افت بود. بر اساس گزارش موسسه مدیریت عرضه، شاخص تولید در ماه دسامبر از 58.7 درصد در ماه نوامبر به 55.5 درصد رسیده است. اقتصاددانان رقم 57 درصد را پیش بینی کرده بودند.
به گفته پیتر گرنت، تحلیلگر بازار، طلا و بازار سهام اخیرا یک «رابطه متقابل معکوس بسیار قوی» را از خود نشان داده اند و هرچند پایین بودن حجم معاملات در بازار، احتمالا موجب اغراق در حرکت قیمت ها شده است، اما افزایش نسبی قیمت طلا نشان می دهد که افت قیمت موجب افزایش تمایل به خرید فلز زرد شده است.
در معاملات میانی دیروز قیمت طلا به دلیل افزایش ارزش دلار در مقابل ارزهای معتبر جهانی و از جمله یورو کاهش یافته بود. این کاهش ارزش یورو پس از آن اتفاق افتاد که ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا تلویحا گفت که این بانک در حال نزدیک تر شدن به اعلام یک سیاست کامل تسهیل کمی است.
قیمت طلا در هفته گذشته 0.7 درصد معادل 8 دلار کاهش یافت که سومین جلسه متوالی کاهشی محسوب می شد. آخرین باری که قیمت طلا 3 جلسه متوالی کاهش داشت به اواخر اکتبر و اوایل سپتامبر بر می گردد.
در بازارهای دیگر نیز قیمت نقره برای تحویل در ماه مارس 20.1 سنت، معادل 1.3 درصد افزایش یافت و به 15 دلار و 80 سنت رسید. قیمت پلاتین هم با 7 دلار و 20 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 1202 دلار و 30 سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2