دلیل اختلال در اینستاگرام

روز گذشته شبکه اجتماعی اینستاگرام با اختلالاتی مواجه شد و برخی این اتفاق را ناشی از اجرای طرح فیلترینگ هوشمندی دانستند که قرار بود محتوای نامناسب این شبکه را حذف کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا: روز گذشته شبکه اجتماعی اینستاگرام با اختلالاتی مواجه شد و برخی این اتفاق را ناشی از اجرای طرح فیلترینگ هوشمندی دانستند که قرار بود محتوای نامناسب این شبکه را حذف کند.

چندی پیش وزیر ارتباطات در پاسخ به ابهامات پیش آمده در مورد شبکه‌های اجتماعی و اینکه مسیر فیلترینگ هوشمند به کجا رسیده است از اجرای فاز اول این طرح خبر داد و تصریح کرده بود که اینستاگرام در صف اول فیلترینگ هوشمند قرار دارد.

بر همین اساس روز گذشته اختلالات چند ساعته این شبکه اجتماعی موبایلی باعث شد تا برخی اخبار درباره ارتباط این اختلال با پالایش هوشمند منتشر شود. اما روابط عمومی وزارت ارتباطات شب گذشته اطلاعیه‌ای برروی سایت این وزارتخانه منتشر و بدون آن که نامی از این شبکه اجتماعی ببرد ارتباط اختلالات با فیلترینگ هوشمند را نادرست اعلام کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که "سامانه پالایش هوشمند که از مدتی پیش به منظور صیانت فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شده است تاکنون مطابق انتظار عمل کرده و هیچ گونه اختلالی نداشته است.

آنچه در روز گذشته در خصوص یکی از شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد اختلال موقت شبکه ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای این شبکه اجتماعی بوده که در هر یک از شبکه های اجتماعی دیگر نیز امکان وقوع دارد و هیچ ارتباطی به سامانه پالایش هوشمند نداشته است".

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  72