سامسونگ در زمینه جلب رضایت مشتریان از اپل جلو زد

بر اساس یک بررسی جدید که توسط دانشگاه میشیگان صورت گرفته، سامسونگ در زمینه جلب رضایت مشتریان توانسته اپل را پشت سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تکی نیوز، این شرکت کره‌ای از این نظر نمره 81 از 100 را به دست آورده است. در مقابل نمره اپل 79 از 100 بوده است. اپل سالها بود که در زمینه جلب رضایت مشتریان برتر از دیگر شرکت‌های فناوری عمل می‌کرد.

این اولین بار است که سامسونگ چنین رتبه‌ای به دست آورده است. نمره این شرکت در مقایسه با سال قبل 5 عدد بیشتر شده و در مقابل نمره اپل دو عدد نزول کرده است. بعد از این دو شرکت نوکیا و موتورولا با کسب نمره 77 به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص  داده اند. اچ تی سی هم با نمره 75 رتبه چهارم را از آن خود کرده است. نکته جالب این است که بلاک بری با نمره 74 بالاتر از ال جی با نمره 73 قرار گرفته است.

صاحب نظران معتقدند برخی حاشیه‌ها در زمان عرضه آیفون 6 عامل این نزول بوده است. به عنوان مثال می توان به خم شدن این گوشی، گیر کردن مو و ریش کاربران در آیفون، ناتوانی در عرضه به موقع و کافی آیفون به بازار، مشکلات امنیتی و نقص های فنی سیستم عامل آیفون و … اشاره کرد. این بررسی همچنین ثابت می کند که رضایت مشتریان از یک برند لزوما ارتباطی با میزان محبوبیت آن ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20